Analityk internetowy to młody zawód, który z roku na rok szybko zyskuje na popularności. Obecnie coraz więcej polskich firm poszukuje kandydatów do pracy na tym stanowisku. Każdego roku wzrasta świadomość przedsiębiorców na temat prowadzenia biznesu w sieci. Z tego powodu na światowych rynkach systematycznie rośnie znaczenie analityki biznesowej jako dziedziny, która pomaga osiągać wyznaczone cele i znacząco zwiększać zyski. Kim jest analityk internetowy? Analityk internetowy to osoba odpowiedzialna za śledzenie ruchu na stronach internetowych, zbieranie i analizę danych o użytkownikach oraz dostosowywanie witryn do ich oczekiwań. To właśnie analityk sprawdza, jak zachowują się klienci na stronie, co kupują, jak często ją odwiedzają i co można poprawić, aby zwiększyć sprzedaż. Najlepszą metodą na zdobycie wiedzy w zakresie analityki biznesowej jest staż bądź praktyka pod okiem kogoś doświadczonego. Wówczas można w praktyce poznać wszystkie aspekty pracy na stanowisku analityka i zdobyć konkretne umiejętności. W przyszłej karierze zawodowej przydadzą się nam także różne certyfikaty, wśród których najpopularniejszy jest certyfikat Google Analytics. Zdobędziemy go po zdaniu bezpłatnego egzaminu. Cechy dobrego analityka Dobry analityk nie musi posiadać umiejętności projektowania stron internetowych, jednak najlepiej, gdyby znał choć podstawy kilku języków programowania (np. HTML, Javascript). Pomoże mu to w analizie danych dotyczących ruchu na stronie, a także w płynnej współpracy z projektantami stron. Umiejętności komunikacyjne w zawodzie analityka są bardzo ważne, ponieważ musi on współpracować z wieloma osobami – od kierownictwa najwyższego szczebla po dział IT. Przyszły analityk internetowy powinien być też zainteresowany rozwojem technologii oraz powinien pozostawać na bieżąco z nowinkami technologicznymi, dzięki czemu stale będzie udoskonalał swoje umiejętności i nie popadnie w rutynę. Analityk internetowy powinien być osobą obdarzoną umiejętnością logicznego myślenia i kojarzenia faktów, aby trafnie interpretować statystyki związane z ruchem na stronie oraz z nawykami konsumenckimi. Codzienne obcowanie z ogromną ilością danych wymaga od niego również ogromnych pokładów cierpliwości oraz wytrwałości w dążeniu do celu. To właśnie te cechy pozwolą analitykowi pozostać na właściwym torze nawet wtedy, gdy widoczne efekty jego działań będą wymagały czasu. Osoba, która rozważa karierę analityka, powinna cechować się także odpornością na stres, który wiąże z podejmowaniem działań kluczowych dla firmy. Analityk internetowy to stanowisko, które wymaga nieustannego kształcenia i rozwijania swoich umiejętności. W zamian możemy liczyć na elastyczne godziny pracy oraz satysfakcjonujące wynagrodzenie.   źródło obrazka;

Materiał zewnętrzny

Doskonałość Inżynierska: Innowacje w Technologii Armatury Przemysłowej
Doskonałość Inżynierska: Innowacje w Technologii Armatury Przemysłowej
Innowacje w technologii armatury przemysłowej są tym, co nadaje tej branży nowy kierunek. Jak odległe punkty na horyzoncie, są to nowinki, które przyciągają...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również