Reklamy
Artykuł sponsorowany

Jak powstaje znak firmowy?

Logo to charakterystyczny znak, którego firmy, czy różnego rodzaju instytucje używają, aby odróżnić się od innych. Dobrze zaprojektowane logo jest znakiem rozpoznawczym, który pozwala obserwatorowi na zorientowanie się o jaką firmę chodzi już po pierwszym spojrzeniu, a projektowanie ich to dzisiaj bardzo ważna gałąź gospodarki. Do czego firmom jest potrzebne logo? Jaka jest historia projektowania logotypów. Kto tym się zajmuje i jak wygląda projektowanie?

Do czego firmom i instytucjom potrzebne jest logo?

Jak już wspomniano logo to znak, dzięki któremu można w łatwy sposób odróżnić się od innych. Słowo logo jest skrótem od słowa logotyp, lub logogram – współcześnie często te słowa oznaczają to samo, choć czasem używa się ich w innych znaczeniach. Na logo składa się najczęściej graficzny znak, oraz dołączony do niego napis z nazwą firmy, mottem, hasłem reklamowym itp. Czasami logiem może być również sama stylizowana nazwa firmy.

Logo jest w dzisiejszych czasach chronione prawnie. Dzięki temu nie może posłużyć się nim inna instytucja, czy firma. Dobrze zaprojektowane, oryginalne logo dla firmy pozwala na przykład konsumentom odróżnić produkt danej firmy na pierwszy rzut oka. Logotyp bardzo często w jakiś sposób nawiązuje do działalności firmy, która się nim posługuje. Nie zawsze oczywiście musi odnosić się wprost. Bardzo często projektanci logo zawierają w nim informacje dotyczące bardziej subtelnych kwestii, jak nastawienie firmy do określonych spraw, czy misja danej instytucji.

Historia branży projektowania logotypów

Nowoczesne logo pojawiło się w drugiej połowie dziewiętnastego wieku wraz z nastaniem ery produkcji masowej. Powstał wtedy nowy model rynkowy, w którym produkty danej firmy przeznaczone były do bardzo szerokiej grupy odbiorców i pojawiła się potrzeba oznaczenia produktów w taki sposób, by były jak najłatwiej odróżnialne od innych. Pomysł na używanie specjalnych znaków dla identyfikacji producenta danego towaru jest jednak o wiele starszy i sięga starożytności.

Jak projektuje się logo?

Projektowanie logo firmy to gałąź sztuki, a jednocześnie marketingu. Projektantami znaków logo są dziś nawet najbardziej znani artyści graficy. Projektant logo w swojej pracy musi uwzględnić cały zakres aspektów działalności firmy, instytucji, grupy, której logo tworzy i zawrzeć to wszystko w jednej, małej formie graficznej. Dzisiaj projektowanie logo ociera się również o psychologię, używając wiedzy tej dziedziny do tworzenia form graficznych najbardziej przyciągających uwagę odbiorców i budzących najbardziej pozytywne skojarzenia.

Oferta firmy robimylogo.pl

Warszawska firma Robimylogo.pl to świetny wybór na rynku projektantów. Firma ma w swoim dorobku wiele bardzo udanych realizacji. Oprócz podstawowej usługi w kilku wariantach (różniących się przede wszystkim ilością propozycji i możliwych poprawek) w ofercie znajdują się jeszcze usługi dodatkowe. Projekt wizytówki Warszawa, opracowanie projektu ulotek, czy profesjonalne przygotowanie stopki e-mail to tylko niektóre z nich.

Reklamy