Reklamy
Artykuł sponsorowany

Opakowanie niestandardowe – co to takiego?

Wiele firm w Internecie zachęca do zamawiania niestandardowych opakowań, które będą spełniać wszelkie, nawet najbardziej nietypowe oczekiwania. Zwraca się przy tym uwagę, że funkcja pełniona przez opakowanie nie jest wyłącznie ochronna. Czym właściwie jest opakowanie niestandardowe? Czym się wyróżnia i jakie korzyści może ze sobą nieść? Jakie rozwiązania proponują firmy zajmujące się produkcją tego rodzaju opakowań?

Opakowanie niestandardowe – z czym to się je?

Opakowanie niestandardowe wykracza – jak sama nazwa wskazuje – poza pewien standard. Co to dokładnie oznacza? Do wytworzenia takiego produktu wykorzystuje się inne, dekoracyjne, nieraz droższe materiały, inne są techniki, ciekawe wzornictwo… Wszystko zaczyna się od określenia potrzeb. Można wybrać oryginalną konstrukcję pudełka, specjalną teksturę i technologie (np. hot-stamping, tłoczenie, wykrawanie, okienkowanie), indywidualny druk i szatę graficzną. Właściwie ogranicza nas tylko wyobraźnia! Takie pudełka mogą służyć do wykorzystania niezależnie od produktu, który w nich się znajduje, np. umieszczenie kolorowanki lub labiryntu pod etykietką, wykonanie z opakowania pracy origami według instrukcji, wykorzystanie jako ozdobę po zużyciu zawartości… Możliwości są nieograniczone. Co stoi na przeszkodzie, aby uczynić z takiego opakowania niestandardowego dzieło sztuki? Właściwie nic… Pytanie tylko – po co?

Sztuka dla sztuki – czy aby na pewno?

Przeznaczeniem pudełka jest oczywiście lepsza ochrona produktu przed uszkodzeniami mechanicznymi, np. podczas wysyłki, ale także podczas transportu do domu. Jednakże równie ważną funkcją jest funkcja marketingowa. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że klienci mają zmysł estetyczny. Jeśli opakowanie niestandardowe będzie oryginalne, piękne, wyjątkowe, już samym wyglądem zachęci do zakupu. Jest to inwestycja w produkt, przyciągająca wzrok, zwracająca uwagę, wzbudzająca emocje. To wszystko tworzy wartość dodaną, buduje jeszcze większe zaangażowanie. Klient, widząc przepięknie i starannie wykonane opakowanie, spodziewa się znaleźć w środku coś naprawdę cennego.

Pomijając już fakt, że klient czuje się w takiej sytuacji tak, jakby otrzymywał prezent, warto zauważyć, że nader często po prostu szukamy prezentów dla naszych przyjaciół i bliskich. Wtedy szczególnie ważny staje się dla nas wygląd zewnętrzny.

Na podstawie opakowań można też wnioskować o tym, jakie podejście do klientów ma firma, jakimi wartościami się kieruje. Jeśli ktoś chce pokazać, że leży mu na sercu ekologia, nic prostszego! Ekologiczny materiał wykorzystany do stworzenia opakowania, odpowiednia szata graficzna, druk o ekologicznej tematyce, nawet ekologiczne wypełnienie w środku, jeśli produkt jest wysyłany…

Przeczytaj także: https://porady.org/jak-zapakowac-duzy-prezent

Podsumowanie

Bez względu na to, co, komu i w jakim celu kupujemy, niestandardowe opakowania przyciągają nas. Kreatywność, oryginalność, wyjątkowość są atrakcyjne i dodatkowo skłaniają do zakupu. Możliwości, jakie niesie ze sobą opakowanie, są ogromne. Nic dziwnego, że firmy podejmują starania, aby jak najlepiej wykorzystać ten element w swojej strategii marketingowej.

Reklamy