Reklamy
Artykuł sponsorowany

Organizacja Wigilii firmowej – jak się do tego zabrać?

W sezonie przedświątecznym zaczynamy rozglądać się za prezentami dla najbliższych, podczas gdy firmy planują jak wykorzystać świąteczną atmosferę, aby zintegrować zespół i poprawić relacje między pracownikami. Wigilia firmowa powinna być tak zorganizowana, aby pracownicy nie traktowali jej jako przykrego, nudnego obowiązku. Imprezę może zaplanować dla nas dziś agencja eventowa, która doskonale wie, jak zorganizować wigilię firmową, by pracownicy ją zapamiętali.

Na początku musimy w firmie dokonać wyboru: czy organizacja Wigilii firmowej ma spoczywać w rękach naszego zespołu, czy zajmie się tym firma zewnętrzna: agencja eventowa lub restauracja.

Wigilia pracownicza – jak, gdzie i kiedy

Przystępując do organizacji imprezy wigilijnej musimy wybrać najpierw termin i miejsce spotkania. Samo spotkanie wigilijne dla pracowników może odbyć się w miejscu pracy lub, co zyskuje na popularności, może być zorganizowane w restauracji albo klubie. Zaletą tego pomysłu jest, że spotkanie z współpracownikami w nowym, neutralnym otoczeniu sprawi, że atmosfera będzie mniej napięta i wszyscy będą mieli szansę bardziej naturalnie się bawić. Termin jest także bardzo ważny. Organizacja Wigilii firmowej w dzień wolny od pracy to zły pomysł, zwłaszcza że w okresie przedświątecznym wszyscy mają wiele do zrobienia w domu lub odwiedzają sklepy w poszukiwaniu prezentów. Najlepiej wybrać termin po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikami lub w przypadku większych przedsiębiorstw po konsultacjach z kierownikami poszczególnych działów lub zespołów.

Wigilia firmowa Warszawa i inne duże miasta

Wybór lokalu który nie jest typową restauracją, pozwala na wyjście poza ramy tradycyjnej ramy kolacji z opłatkiem, polskimi daniami świątecznymi i ewentualnie lampką wina. Wigilię firmową możemy zatem w dużych miastach, takich jak Warszawa, zorganizować nawet z klubie, który oferuje większą przestrzeń do rozmów i innych aktywności – takich jak przygotowywanie ozdób świątecznych, śpiewanie kolęd w towarzystwie akompaniamentu muzyków albo spotkanie ze Świętym Mikołajem. Modne są wigilie, podczas których odbywają się występy artystów – nie tylko piosenkarzy, ale także kabaretów, mówców specjalistów od efektów wizualnych. W mniejszych miejscowościach będzie to trochę trudniej przygotować ze względu na dość szczupłą bazę lokalową, ale organizacja Wigilii firmowej w Warszawie daje szerokie możliwości wyboru. Dobre agencje eventowe w Warszawie mają w ofercie wiele pomysłów na ciekawą Wigilię firmową, ale trzeba się do nich odpowiednio wcześniej zgłosić, najlepiej już w listopadzie.

Niezapomniana Wigilia firmowa? Zapytaj specjalistów z Moontime.pl

Tradycyjna wigilia firmowa

Jeśli firma woli tradycyjne rozwiązania, klasyka pozostaje zawsze na czasie. Staropolskie potrawy, elegancka restauracja, sala na wyłączność, spokojna oprawa muzyczna – to zawsze się sprawdza. Nawet jednak w przypadku klasycznego spotkania, nie możemy zwlekać do ostatniej chwili z rezerwacją w lokalu lub zgłoszeniem się do agencji eventowej. To zbliża nas do ostatniego punktu…

Wigilia Firmowa po Świętach? 

Pamiętajmy o tym, że najbardziej obleganymi terminami jeśli chodzi o wigilie firmowe są dni od 8 do 15 grudnia. Organizując imprezę wcześniej lub później (niektórzy decydują się nawet na termin styczniowy!) damy sobie większy wybór lokali i potencjalnie możemy nawet zaoszczędzić na wynajmie. Rozdajmy zaproszenia odpowiednio wcześnie – przynajmniej 2 tygodnie przed wydarzeniem. Jeśli okaże się że na wigilię firmową organizowaną przed Świętami przyjdzie połowa zespołu, lepiej czasem zmienić wigilię na spotkanie noworoczne i zorganizować imprezę na początku stycznia. Tu także może przyjść Św. Mikołaj, można śpiewać kolędy i integrować zespół.

Jeśli organizujemy imprezę sami to zadbajmy o to, aby jedzenia i picia było wystarczająco dużo dla najbardziej optymistycznej liczby uczestników. Planujemy open bar? Świetnie, ale dobrym sposobem aby sytuacja nie wymknęła się spod kontroli jest ograniczenie wyboru alkoholu do napojów niskoprocentowych. Planowaną oprawę muzyczną zamówmy odpowiednio wcześnie i upewnijmy się, czy muzycy poradzą sobie z rozstawieniem sprzętu w danym lokalu. Pułapek jest wiele, dlatego też często przyda się pomoc agencji eventowej – w Warszawie z Warszawy, a w Krakowie z Krakowa – taka jest zasada. Rozeznanie i doświadczenie na lokalnym rynku to podstawa sukcesu.

Prezenty świąteczne dla zespołu

Wreszcie – szczegóły.. Dla każdego z gości przygotujmy upominek – słodycze lub na przykład niewielką roślinkę typu sukulent. Coś co będzie na tyle charakterystyczne lub charakterystycznie zapakowane, że będzie przypominać gościom o przyjęciu. Zadbajmy o to aby muzyka odpowiadała klimatowi w jaki celujemy. Pamiętajmy, że organizacja wigilii firmowej to poważne zadanie, szczególnie w dużych firmach. Jeśli istnieje jakiekolwiek ryzyko zawalenia terminu, wpadki jakościowej lub przeciążenia zespołu obowiązkami – sięgnięcie po pomoc fachowców to nie powód do wstydu. Pomogą oni w wielu czynnościach – od wyboru miejsca na imprezę po drukowanie zaproszeń i dobór menu. Dzięki temu my sami nie będziemy musieli aż tak odrywać się od obowiązków. W końcu nawet w okresie przedświątecznym pracownicy firmy powinni jednak skupić się na jednym – pracy.

Reklamy