Reklamy
Artykuł sponsorowany

Upgrade e-sklepu to nie opcja, to konieczność

Globalna pandemia i idące za nią zmiany sprawiły, że wielu przedsiębiorców na poważnie przeniosło swój biznes do sieci. Oznacza to większą konkurencję i walkę o uwagę klienta. Jak sobie pomóc?

Świat stanął na głowie. Pierwszy lockdown był przedsmakiem tego, co dzieje się obecnie. Niektóre biznesy ponownie zostały zamknięte. Wydaje się prawdopodobne, że wiele z nich nie dotrwa do wiosny. Dlatego przedsiębiorcy, którzy nie poddają się tym przeciwnością,przenoszą działalność do sieci. Niektórych dotychczas w ogóle nie było, część traktowała kanały elektroniczne jako uzupełnienie sprzedaży i w końcu pewna grupa działała tylko w świecie wirtualnym. Obecnie wszyscy spotykają się na wirtualnym rynku w walce o uwagę klienta. Kto z tego grona zostanie, gdy opadnie kurz?

Przydatne narzędzia do e-sklepu

Moduły PrestaShop to pewnego rodzaju tuning dla sklepu lub strony internetowej. Do czego można je wykorzystać? Dobrym przykładem jest obserwowanie kierunków rozwoju wśród najlepszych sprzedawców w sieci. Wyznaczają oni trendy, do których przyzwyczajają się konsumenci. Najczęściej są to ułatwienia, które pomagają w podjęciu decyzji lub przyśpieszają pewne operacje, jak np. płatności. Często po przejściu do koszyka wystarczy kliknąć „płatność” i wybrać bank. Następnie szybkie logowanie i gotowa formatka z numerem zamówienia oraz kwotą. Po stronie klienta jest tylko autoryzacja, która kończy operację, a my wracamy automatycznie do sklepu. 

Niektórzy preferują stare metody. Oznacza to, że po zakupach dostajemy e-maila z podziękowaniami i numerem rachunku, na który trzeba uiścić opłatę. Dostępne w sieci badania pokazują, że wiele osób rezygnuje z zakupów i porzuca koszyk na etapie płatności, jeśli wyglądają one w ten sposób. Po co tracić klientów? Lepiej dostosować nasz e-sklep w kontekście płatności i zwiększyć konwersje. PrestaShop – moduły o różnych funkcjonalnościach dostępne są na https://x13.pl/moduly-prestashop.

Sprzedawaj więcej

Wśród rosnącej konkurencji trzeba się wyróżnić. Najlepszym sposobem bycia zauważonym jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. Istnieją narzędzia, które wspomagają SEO i pozycjonowaniu strony lub e-sklepu. Możemy skupić się tylko na organicznym ruchu lub dodatkowo go stymulować poprzez płatne kampanie. Niemniej przydatne do tego będą moduły wspierające cały ten proces. Jeżeli odpowiednio się przygotujemy tzn. mamy sprawdzone serwery, a także odpowiednią ilość asortymentu w magazynie, to możemy przeprowadzić kampanię promocyjną. Zwiększony ruch przełoży się na sprzedaż. Oczywiście, jeśli konsumenci znajdą to, co im obiecaliśmy, a cały proces będzie łatwy i szybki. Dobrze również popracować nad wartościowymi treściami, które opublikujemy na powiązanym z naszym biznesem blogu lub bezpośrednio na stronie sklepu. Warto więc przemyśleć co chcemy osiągnąć i w jakim czasie, a później po prostu sprzedawać więcej. W wielu z tych zadań pomogą moduły PrestaShop.

Konkurencja nie śpi, a w sieci jest jej coraz więcej. Nic więc dziwnego, że wyróżnienie się jest zadaniem trudnym. Ważne jest także utrzymanie klienta i zachęta do kolejnych zakupów. Jeśli nasz sklep jest na to gotowy, a witryna spełnia oczekiwania większości odbiorców, to z powodzeniem możemy liczyć na dobre wyniki. Przy użyciu odpowiednich narzędzi, stosunkowo szybko wdrapiemy się na wysokie miejsce w wyszukiwarce. Warto się o to postarać.

Reklamy