Reklamy
Artykuł sponsorowany

Z których rodzajów etykiet korzystają największe przedsiębiorstwa?

Duże przedsiębiorstwa korzystają zazwyczaj z trzech rodzajów etykiet termokurczliwych. Zaliczają się do nich etykiety pełne, zabezpieczające i do tworzenia multipacków.

Etykiety termokurczliwe ‒ lider wśród etykiet

Etykiety shrink sleeve powstają podczas zadruku rękawa folii, który pod wpływem wysokiej temperatury kurczy się i przywiera w całości do opakowania. Drukarnie wytwarzające je produkują etykiety m.in. z polistyrenu, polichlorku winylu. Wymienione tworzywa różnią się pod względem stopnia kurczliwości. Mimo iż etykiety termokurczliwe są używane przez wszystkie duże przedsiębiorstwa, to jednak nie jest to najnowocześniejsza technologia. Pierwsze etykiety tego typu powstawały już w latach sześćdziesiątych XX wieku. Jednak ich obecna popularność wynika z możliwości, które docenili dopiero współcześni specjaliści od marketingu. Owijki termokurczliwe umożliwiają zadruk całej powierzchni. W ten sposób udostępniają dużą ilość przestrzeni do wykorzystania w celu marketingowym, ograniczoną wyłącznie rozmiarami opakowania. Rękaw foliowy po ogrzaniu idealnie dopasowuje się do jego kształtu i jest odporny na uszkodzenia mechaniczne.

Jakie są rodzaje etykiet termokurczliwych?

Jednym z popularnych rodzajów etykiet termokurczliwych są etykiety pełne. Okrywają całą powierzchnię produktu i świetnie nadają się do przekazywania treści. Producenci z branż spożywczej, przemysłowej czy farmaceutycznej używają ich głównie w celach wizerunkowych. Ponadto, etykiety pełne chronią produkt przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych. Co więcej, full body labels chronią etykiety także przed niepowołanym otwarciem.

Drugim rodzaje etykiet są tamber eviden label, czyli etykiety zabezpieczające. Działają one na tej samej zasadzie co plomby gwarancyjne. Ich obecność potwierdza, że produkt jest nieużywany. Często używa się ich do opakowywania butelek i słoików zawierających żywność i kosmetyki.

Trzecim rodzajem etykiet są combo pack labels, czyli etykiety do tworzenia multipaków. Dzięki nim można prowadzić sprzedaż łączną, czyli łączyć kilka produktów lub dodawać gratisowe próbki. Multipaki wykonuje się często z przezroczystej folii.

Na jakie cechy etykiet zwracają uwagę przedsiębiorcy?

Mimo iż każdy producent ma nieco inne oczekiwania wobec etykiety, to jednak większość z nich zwraca uwagę np. na jakość kleju. Im jest on silniejszy, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że naklejka odpadnie podczas transportu. Drugą ważną cechą jest materiał, z którego wykonana jest naklejka. Powinien on dobrze znosić zarówno wysoką, jak i niską temperaturę i wilgoć.

Reklamy