7 sposobów na minikampanię marketingową

Po co robić minikampanię marketingową? Powody są co najmniej dwa. Pierwszy to brak środków, czasu, ludzi, słowem – zasobów na przeprowadzenie zamaszystej kampanii. Druga dotyczy średnich lub dużych firm, które powinny a nawet muszą, wypełnić czas pomiędzy zaplanowanymi działaniami.

Minikampania powinna być szybka, prosta i tania lub nawet darmowa. Jak to możliwe?

Po pierwsze – nowi odbiorcy
Marketing rzadko schodzi z utartych ścieżek. Jeśli klientami firmy są np. młode kobiety w wieku 35-40 lat mieszkające w dużych miastach, to na nich koncentruje się uwaga działu marketingu. Trudno się temu oczywiście dziwić, ale warto zejść z utartych ścieżek. Obserwować działania konkurencji, powstawanie nowych nisz, w wolnej chwili zidentyfikować nową grupę klientów i zbadać jej potrzeby. Częściej, niż rzadziej nauczysz się czegoś nowego. Nawet jeśli nauką będzie to, że dana grupa absolutnie nie będzie zainteresowana Twoim produktem. Ale częściej uda Ci się znaleźć nową grupę klientów i zaspokoić jej potrzeby.
Koszt rozwiązania: Czas.

Po drugie – nie unikaj imprez
Nie tylko towarzyskich – przede wszystkim szeroko rozumianych eventów branżowych. Nie powinno zabraknąć Cię na żadnych konferencjach i spotkaniach. To świetnie miejsce do nawiązywania kontaktów i zaczynania interesów. Ci ludzie po to właśnie się spotykają! Nie dlatego, że się lubią (nierzadko jest odwrotnie), ale po to, by robić biznes. Poszukaj możliwości zaprezentowania się jako ekspert – poprowadź panel, udziel rad. Spraw, by to Ciebie szukano.
Uwaga – jeśli wizytówkami, które zbierzesz na spotkaniu możesz wypełnić pudełko po butach, nie szarżuj ze spotkaniami. Zbytni natłok spowoduje, że na żadnym się nie skupisz. Rozłóż je w czasie, ale utrzymuj przynajmniej kontak mailowy.
Koszt rozwiązania: niewielki – uczestnictwo w imprezach oraz czas, który na ogół nie wliczy się w dzień roboczy.

Po trzecie – stań się ekspertem medialnym
Udzielaj się na czatach, forach, blogach. Inicjuj dyskusje, podrzucaj tematy. Stań się przyjacielem mediów. To do Ciebie będą dzwonić po radę czy komentarz. Pozwól, by wiedzieli kim jesteś i co robisz. Dzięki nim dowiedzą się inni. Bądź przy tym autentyczny – nie forsuj nic na siłę. Jeśli to skomplikowane, zawsze możesz wykupić w mediach ekspercki artykuł sponsorowany.
Koszt rozwiązania: czas i praca, ewentualnie artykuł.

Po czwarte – wykorzystaj duże eventy
Duża konferencja to olbrzymia szansa na nowy biznes, nowego inwestora czy świetne kontakty. Jej organizacja czy sponsorowanie to niestety duży wydatek. A może uda Ci się zasponsorować jeden z paneli? A gdybyś zaproponował, że każdemu z gości dasz firmowy upominek, zniżkę, dostęp do swoich usług? Może stoisko z prezentacją aktywności Twojej firmy? Jest jeden warunek – postaraj się, żeby było ciekawie. Postawienie hostessy z koszykiem cukierków i folderami nic Ci nie da.
Koszt rozwiązania: ułamek kosztów organizacji dużej konferencji.

Po piąte – pomóż mediom
Pomóż mediom – w organizacji akcji informacyjnych czy społecznościowych oraz konkursów. Możesz sam wymyślić taką akcję a następnie poprosić zaprzyjaźnioną gazetę, radio, portal o pomoc w organizacji. Zakres tematyki powinien oczywiście obejmować core działalności Twojej firmy.
Koszt: dobry pomysł, sporo pracy, niewiele pieniędzy (np. na nagrody bądź część komunikacji)

Po szóste – pomyśl o czymś nowym
Sprawdź jak wiele uwagi możesz przyciągnąć przy rozsądnym wydawaniu pieniędzy. Poszukaj zupełnie nowych kanałów dostępu – jeszcze niedawno nikt nie myślał na serio o reklamowaniu swojej działalności w mediach społecznościowych a dziś to jedne z najważniejszych agregatorów treści w internecie. Co ważniejsze – użytkownicy sami do Ciebie przychodzą i od razu głosują na to, co im się podoba.
Koszt: trochę pracy

Po siódme – złóż rewizytę
Przejrzyj kolekcję wizytówek, kontakty w telefonie i komputerze. Znajdź osoby, które interesowały się Twoją działalnością, ale mimo starań nie udało się Wam zrobić wspólnego interesu. Zadzwoń, napisz – może teraz się uda?
Koszt: zadzwonienie w parę miejsc

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com