Reklamy

Gemius: popularność serwisów wideo w Polsce spada

Firma analizuje popularność serwisów wideo w czterech z 23 krajów Europy, w których realizowane jest badanie gemiusAudience.

Z porównania wyników na rynkach Polski, Rosji, Danii i Węgier wynika, że w Polsce, Danii i na Węgrzech spada popularność serwisów telewizji internetowej. W Polsce zasięg serwisów oferujących telewizję internetową spadł w stosunku do poprzedniego roku o 3 proc. Odwrotna sytuacja ma miejsce w Rosji, gdzie telewizja internetowa działa najkrócej spośród wszystkich badanych krajów. Na tym rynku odnotowano zasięgu telewizji internetowej o 4 proc. Natomiast rynek duński jest jedynym, gdzie w badanym czasie zasięg telewizji online przekroczył 40 proc.

Użytkownicy w Danii znacznie chętniej oglądają telewizję online niż internauci w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Natomiast zasięg serwisów VOD na Węgrzech jest niemal dziewięć razy wyższy niż w Danii.

W Polsce i Rosji odsetek internautów oglądających telewizję online w grupie wiekowej 55+ utrzymuje się na poziomie około 10 proc. Ponad połowa polskich i rosyjskich internautów, którzy oglądają telewizję online, należy do grup wiekowej 15 – 24 lata.

Serwisy VOD (Video on Demand) w internecie cieszą się największą popularnością na Węgrzech. W Polsce korzysta z nich około 15 proc. użytkowników internetu.

Analitycy Gemius sprawdzili również jaką popularnością cieszy się serwis YouTube. Największą liczbę zwolenników tego serwisu odnotowano wśród internautów w Polsce i na Węgrzech. Na Węgrzech z tego serwisu korzysta blisko 70 proc. internautów, a w Polsce ten odsetek wynosi 63 proc. Najniższy zasięg serwisu YouTube odnotowano w Rosji – 41 proc. Jednak należy zauważyć, że wskaźnik ten wzrósł o 15 punktów procentowych zaledwie w ciągu jednego roku.

Pełen raport możecie pobrać stąd.

Reklamy