350 mieszkań gotowych lub w trakcie realizacji. Rekordowa sprzedaż w segmencie popularnym oraz premium. Firma RED Real Estate Development podsumowuje rok 2015. Jak wypadły inwestycje w poszczególnych miastach? Czym się kierowali klienci przy wyborze mieszkania?
RED Real Estate Development ma międzynarodowe doświadczenie, a od dekady inwestuje w budownictwo w Polsce. Ostatnie 12 miesięcy było dla dewelopera bardzo udanych. W 2015 roku firma prowadziła realizację w sumie 350 mieszkań, z czego ponad połowę zakończyła. Zainteresowanie klientów ofertą było ogromne. Większość lokali wykupiono w przedsprzedaży, jeszcze przed zakończeniem inwestycji.
- To był bardzo dobry rok dla całego rynku nieruchomości. Popyt gonił podaż. Poruszenie dało się odczuć w segmencie mieszkań popularnych, na co duży wpływ miał rządowy program Mieszkanie dla Młodych. Potwierdzają to także nasze wyniki sprzedaży - mówi Tomasz Wilczek, dyrektor generalny RED Real Estate Development.
Poproszę 50 mkw.
Deweloper inwestuje w różne segmenty rynku w trzech polskich miastach. W 2015 roku w Warszawie zakończyła się realizacja pierwszego etapu osiedla Alpha Park – 90 mieszkań. We Wrocławiu sfinalizowano pierwszy etap Nowej Papierni – blisko 130 mieszkań. Z kolei w Poznaniu rozpoczęła się budowa drugiego etapu osiedla Red Park – 135 mieszkań.
W Warszawie oraz Poznaniu firma oferuje mieszkania dostępne w ramach MdM, co przyczyniło się do znakomitych wyników sprzedaży. We Wrocławiu RED Real Estate Development zainwestował w lofty oraz wysokie mieszkania inspirowane industrialnym klimatem. Niemniej także tutaj znalazło się wielu klientów zainteresowanych ofertą.
Z doświadczenia dewelopera oraz tendencji zauważalnych na całym rynku wynika, że klienci najczęściej wybierają mieszkania o powierzchni w granicach 50-60 mkw. To mieszkania dwu- lub trzypokojowe, przy czym warszawiacy chętniej decydują się na trochę większy metraż i trzy pokoje, a poznaniacy na dwa. A na co mieszkańcy najpierw zwracają uwagę?
- W przypadku osiedla Alpha Park w warszawskim Ursusie pierwszym czynnikiem jest cena, a następnie atrakcyjna lokalizacja w najbezpieczniejszej dzielnicy Warszawy. Duże znaczenie ma także oferowanie wykończenia w cenie mieszkania – mówi Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży osiedla Alpha Park w Warszawie. – W segmencie popularnym to bardzo istotna kwestia.
Inwestują dalej
Podobne czynniki determinowały decyzje zakupowe poznaniaków. Z kolei we Wrocławiu ważniejszy był oryginalny charakter inwestycji, co wydaje się naturalne w przypadku loftów, oraz lokalizacja blisko centrum. Kto kupował mieszkania w 2015 roku? Z raportu TNS Polska dla serwisu Otodom wynika, że trzy czwarte klientów to osoby w wieku 30-49 lat. W segmencie popularnym są to często młode małżeństwa, które planują założenie rodziny lub już posiadają dzieci.
Z kolei z danych sprzedaży Nowej Papierni wynika, że w segmencie nieruchomości premium duży odsetek kupujących to klienci inwestycyjni. RED Real Estate Development planuje kontynuować swoją strategię – inwestowania w różne segmenty rynku nieruchomości w dużych polskich miastach. W 2016 roku rozpocznie się budowa kolejnego etapu Nowej Papierni we Wrocławiu – blisko 170 mieszkań, a także kolejny etap Alpha Park w Warszawie – prawie 90 mieszkań.
RED Real Estate Development

Zobacz również