Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, 21% gospodarstw domowych w Polsce korzysta z usług telekomunikacyjnych w pakietach, podczas gdy średnia w Unii Europejskiej to 46%. Warto bliżej przyjrzeć się pakietom, zwłaszcza w sezonie przedświątecznym, gdy operatorzy telekomunikacyjni kuszą klientów już nie tylko niską ceną swoich usług. W ostatnich latach liczba osób korzystających z pakietów rośnie, a największą popularnością cieszą się pakiety złożone z dwóch usług (tzw. double play), z których korzysta ponad 70% abonentów w Polsce. Mniej popularne są pakiety złożone z trzech usług – wybiera je ok. 30% polskich gospodarstw domowych. Jak wynika z badań zrealizowanych przez agencję badawczą TNS Polska na zlecenie Grupy Multimedia Polska, korzystnie oceniamy połączenie pakietów usług telekomunikacyjnych z prądem. Jako raczej lub zdecydowanie sensowne rozwiązanie uznaje to ponad 70% respondentów posiadających 1-4 usługi telekomunikacyjne. Dlaczego coraz chętniej korzystamy z pakietów? To oszczędność przede wszystkim pieniędzy, ale również czasu. W dzisiejszym zabieganym świecie klienci oczekują przyjaznej obsługi i maksymalnego uproszczenia formalności. Jest to możliwe dzięki korzystaniu z pakietów, dzięki którym formalności związane ze wszystkimi usługami można załatwić w jednym biurze obsługi klienta czy pod jednym numerem infolinii, mówi Jakub Jacewicz, dyrektor Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska Energia. Obawy w pakiecie Mimo, że liczba osób korzystających z pakietów telekomunikacyjnych systematycznie rośnie, nadal jest ona stosunkowo niska w porównaniu do średniej UE. Z czego to wynika? Przede wszystkim z obawy o utratę dostępu do wszystkich usług w wypadku awarii. Nasze badania pokazują, że niektórzy klienci boją  się łączyć z pozoru tak różne usługi jak na przykład telefonia komórkowa i prąd, ponieważ są one strategiczne z punktu widzenia sprawnego funkcjonowania gospodarstw domowych. Ponadto, dominuje jeszcze silne przyzwyczajenie do klasycznego podziału dostawców, a usługi telekomunikacyjne i ubezpieczenia są dla nas na tyle różne, że powinny być dostarczane przez różnych operatorów. Obawy te są jednak nieuzasadnione, gdyż awaria jednej z usług nie powoduje wyłączenia pozostałych. Natomiast korzystanie z jednego dostawcy może znacznie ułatwić szybki kontakt z biurem obsługi klienta, dodaje Jakub Jacewicz. Jakie są korzyści? 10% ankietowanych stwierdziło, że nie widzi żadnych korzyści z połączenia usług w ramach pakietu, a 6% respondentów obawia się wyższych cen poszczególnych usług w przypadku korzystania z pakietu. Czy słusznie? Usługi, które nabywamy w pakiecie są tańsze niż kupowane osobno u różnych operatorów, komentuje Jakub Jacewicz z Multimedia Polska. Co jest w pakiecie? Operatorzy telekomunikacyjni prześcigają się w oferowaniu pakietów, w których to już nie cena decyduje o ich atrakcyjności, ale zestaw usług dopasowany do aktualnych potrzeb odbiorców. Oferowane usługi wykraczają poza standard znany dotąd z rynku telekomunikacyjnego. Oprócz telefonii stacjonarnej, komórkowej i internetu, u operatorów telekomunikacyjnych można obecnie kupić prąd, ubezpieczenie czy nawet monitoring domu. Wszystko to sprawia, że operatorzy stają się dla swoich klientów kompleksowym, zaufanym dostawcą usług dla domu. Systematyczny wzrost liczby klientów korzystających z tego typu pakietów pokazuje, że jest to słuszny kierunek rozwoju, mówi Jakub Jacewicz. Grupa Multimedia Polska

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również