Legimi, pierwsza na świecie firma oferująca czytnik ebooków za 1 zł wpołączeniu z abonamentem na dostęp do bazy ponad 12.000 tytułów, inauguruje publiczną ofertę obligacji. Emisja, następująca po zakończonej kilka miesięcy temu sukcesem ofercie prywatnej, ma na celu zwiększenie dynamiki rozwoju innowacyjnej usługi, a także ekspansję zagraniczną.
Zapisy na dwuletnie
obligacje Legimi serii C potrwają do 15 grudnia. Oprocentowanie jest stałe (9,5% w skali roku), a
okres odsetkowy wynosi 3 miesiące. Całkowita
wartość emisji to 1,5 mln. zł (próg
emisji natomiast 0,75 mln zł). Inwestorzy mogą zapoznać się ze szczegółami oferty na stronie www.Legimi.com/obligacje, a także bezpośrednio w domu maklerskim Ventus Asset
Management S.A., prowadzącym sprzedaż.
- Dlaczego obligacje? Pilotażowy etap projektu czytnik za złotówkę dobitnie świadczy o tym, że zaproponowana przez nas formuła abonamentowego dostępu do książek doskonale rokuje. Kolejna emisja obligacji pozwoli nam zwiększyć tempo rozwoju i sprawić, że na polskim
rynku ebooków nastąpi tak długo oczekiwany dynamiczny wzrost – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.- Długoterminowe plany Legimi obejmują także wprowadzenie akcji na giełdę. Warto wspomnieć, że spółka planuje zaoferowanie swoich akcji w pierwszej kolejności m.in. nabywcom obligacji serii C – dodaje.
W 2016 roku firma planuje m.in. wprowadzenie budżetowego czytnika ebooków do jednej z największych sieci handlowych (docelowo sprzedaż do 30 000 urządzeń w tym modelu), a w latach kolejnych ekspansję na wybrane rynki zagraniczne, m.in. szwedzki, czeski i węgierski.
Legimi już od ponad 3 lat oferuje abonamentowy
dostęp do tysięcy ebooków, współpracując z ponad 100 rodzimych wydawców, w tym tak znanymi, jak Grup Wydawnicza Foksal, Muza, Albatros, Burda Książki, HarperCollins czy też Sonia Draga. Dostarczana przez poznańską firmę usługa dostępna jest również w
ofercie największych polskich
operatorów komórkowych (Play, T-Mobile). W 2015 roku, poza wprowadzeniem do sprzedaży pakietu czytnik za 1 zł z abonamentem, Legimi udostępniło również usługę wypożyczeń bibliotecznych, z
powodzeniem wdrożoną w placówkach w Gdańsku, Wrocławiu i warszawskim Wilanowie. Aplikacje mobilne Legimi zostały zainstalowane na ponad milionie urządzeń, a katalog ebooków dostępnych w abonamencie przekroczył 12 000. Istotną częścią działalności Legimi jest również opracowywanie i sprzedaż usług
b2b dla rynku książki. Wdrożona i opatentowana technologia znaku wodnego Legimi Watermark zyskała uznanie nie tylko największych podmiotów z rodzimej branży ebooków, ale stosowana jest również przez wiele firm z zagranicy, m.in. Niemiec, Portugalii, Czech czy też Australii.
Artur Wasilewski (marketing manager Legimi)