Jeśli przymierzamy się do otwarcia własnej restauracji, ale ograniczają nas finanse, warto zacząć od nieco tańszej, ale przeżywającej prawdziwy boom – mobilnej gastronomii. Food truck to dobry pomysł na dochodowy biznes.   Modne miejsce do jedzenia  Food truck - inaczej kuchnia na kółkach, to furgonetka wyposażona w zaplecze kuchenne, w której można dostać jedzenie na wynos. Zazwyczaj wozy można spotkać w ruchliwych i najczęściej odwiedzanych miejscach miasta. W letnie miesiące posiadają też stoliki i krzesła umożliwiające zjedzenie na świeżym powietrzu. Foodtruckowy biznes kwitnie zwłaszcza w Warszawie, Trójmieście, Katowicach, Krakowie, Poznaniu oraz we Wrocławiu. Oprócz stałych miejsc stacjonowania w największych miastach, mobilne jedzenie w dużej mierze jest dostępne podczas imprez plenerowych – festiwali, koncertów czy imprez sportowych. W food trucku możemy dostać hamburgery, zapiekanki, tortille, kanapki, kiełbasy, frytki, dania z makaronem, pizzę, chińskie przekąski, dania kuchni włoskiej czy dania kuchni meksykańskiej – nachos, salsę, quesadille, burrito i tacos.   Niezbędne formalności Przede wszystkim będzie nam potrzebna furgonetka – najlepiej kupić używany wóz (warto pomyśleć o zakupie samochodu za granicą), który następie dostosujemy do własnych potrzeb. Niezbędny będzie remont, stworzenie zaplecza kuchennego oraz zadbanie o odpowiedni wygląd budy na kółkach - z pomocą przyjdą naklejki czy malowanie. Będziemy musieli też zainwestować w lodówkę, naczynia, płyty grzewcze i inne sprzęty oraz narzędzia przydatne do gotowania. Na bieżąco będzie trzeba uzupełniać produkty spożywcze. Ważne jest też zgłoszenie się do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w celu uzyskania informacji odnośnie warunków, jakie musi spełniać food truck, aby został dopuszczony do legalnego biznesu.   Food truck w systemie franczyzowym W branżę mobilnego jedzenia możemy wejść w ramach systemu franczyzowego. Szczególnie osoby, które wcześniej nie prowadziły własnego biznesu i nie mają doświadczenia w gastronomii, powinny pomyśleć o tym sposobie uruchomienia własnego biznesu. Franczyzodawca zapewni pełne know-how, identyfikację wizualną (m.in. znak towarowy), przeszkoli nas w zakresie tego, jak otworzyć food truck, znaleźć dostawców, opracować menu, przygotować dania, zatrudnić pracowników, obsługiwać klientów itp. Uzyskamy też pomoc w działaniach reklamowych.   Redakcja Proseed

Zobacz również