Po I półroczu 2016 r. Grupa Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, stabilizuje swoją sytuację finansową. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku odnotowała wzrost sprzedaży wydań elektronicznych oraz zwiększenie przychodów ze sprzedaży prasy w wersji papierowej. Wyniki za półrocze 2016 roku wskazują na stabilizowanie się kondycji finansowej Grupy Gremi Media. Po sześciu miesiącach jej przychody ze sprzedaży wyniosły 53,590 mln zł, EBIT 3,466 mln zł, a skonsolidowana EBITDA 4,741 mln zł. Dobre wyniki osiągnięto pomimo kurczącego się rynku prasy, jak również znacznego zmniejszenia wydatków reklamowych przez spółki skarbu państwa. W tym czasie Grupa Gremi Media odnotowała znaczący wzrost sprzedaży wydań elektronicznych. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, między styczniem, a majem 2016 r. sprzedaż wydań elektronicznych „Rzeczpospolitej” zwiększyła się - w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - o 13,4% (z 9750 do 11055 egzemplarzy), zaś „Gazety Giełdy Parkiet” o 5,1% (z 1869 do 1964 egz.). To kolejny dowód ekspansji na rynku e-wydań, na którym już w zeszłym roku „Rzeczpospolita” osiągnęła wzrost na poziomie 30%, a „Parkiet” na poziomie 22% (przy przyroście rynku o 13,7%). Czynnikami wpływającymi pozytywnie na EBITDA Grupy Gremi Media za styczeń-czerwiec 2016 były wyższe – w porównaniu do takiego samego okresu roku poprzedniego - przychody ze sprzedaży gazet papierowych. Wzrosły one o 164 tys. zł do 19,482 mln zł. Korzystny wynik udało się uzyskać dzięki intensywnej sprzedaży prenumeraty krótkookresowej oraz wysoko rentownej sprzedaży w kioskach dodatków specjalistycznych. W I półroczu Grupa Gremi Media intensyfikowała działania w obszarze multimediów, usług video, a także na rynku usług PR. Wchodząca w jej skład, notowana na NewConnect, spółka Compress SA osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1,254 mln zł. Grupa Gremi Media

Zobacz również