Kluczowe transakcje zmieniające obraz Grupy, zmiana profilu działalności i strategii, pozyskanie środków na rozwój, wreszcie bardzo dynamiczny wzrost w segmencie e-commerce – to najważniejsze wydarzenia 2015 r. dla Grupy HubStyle, która właśnie opublikowała swój raport finansowy.
„Wyniki osiągnięte przez Grupę w 2015 r. pokazują, że
decyzje o zmianie profilu działalności i strategii były słuszne. Segment sprzedaży odzieży, głównie kanałem e-commerce, który uznajemy za strategiczny, bardzo dynamicznie rośnie i spełnia nasze oczekiwania” – powiedziała prezes
zarządu Monika Englicht.
Pod koniec I połowy roku ówczesna Grupa Nokaut sfinalizowała
transakcję, w której przejęła
spółkę HubStyle (obecnie Sugarfree) właściciela
sklepu internetowego sugarfree.pl. Dzięki temu weszła w bardzo
szybkorozwijający się segment modowy branży e-commerce. W konsekwencji Grupa zmieniła
nazwę na HubStyle oraz powołała nową jednostkę zależną New Fashion Brand Sp. z o.o. do zarządzania nowymi markami własnymi w ramach Grupy Kapitałowej.
W czerwcu Grupa przedstawiła nową strategię, która zakłada zajmowanie strategicznych pozycji w szybko rosnących segmentach rynku e-commerce, a także
budowę silnego portfela marek własnych.
Obecnie w skład Grupy wchodzą:
Sugarfree Sp. z o.o., właściciel sklepu
internetowego sugarfree.pl,
New Fashion Brand Sp. z o.o., inkubator marek odpowiedzialny za tworzenie, rozwój oraz promocję nowych konceptów modowych,
Nokaut.pl Sp. z o.o., właściciel porównywarki cen nokaut.pl i sklepyfirmowe.pl.
Za aktywa strategiczne Spółka uważa spółki związanego z segmentem modowym. Środki na ich rozwój HubStyle pozyskał dzięki sprzedaży akcji spółki Morizon. Wartość transakcji zrealizowanej w czerwcu to 6 mln zł.
W całym zeszłym roku świetnie spisywało się Sugarfree, które szybko zdobywa popularność
na rynku. W samym grudniu
klientki zamówiły w sklepie ponad 6,7 tys. sukienek podczas gdy w pierwszych miesiącach roku 2015 było to 1,4-1,7 tys. sztuk. Liczba sprzedanych sukienek rosła praktycznie w każdym miesiącu, a równocześnie spółka notowała bardzo wysokie marże na sprzedaży. Ostatecznie cały segment w trakcie roku osiągnął rentowność netto a zakończył go z zyskiem na poziomie ok. 0,5 mln zł.
„Pozytywne
trend w segmencie modowym utrzymują się również w 2016 r. Liczymy, że będzie on przełomowy dla całej naszej Grupy pod względem jej
wyników finansowych” – dodaje Monika Englicht.
Pod koniec roku, realizując strategię, Spółka zaprezentowała dwie nowe marki własne: Cardio Bunny i Emente. HubStyle kontynuuje
prace nad kolejnymi brandami.
Cała Grupa zakończyła rok stratą na poziomie ok. 9,15 mln zł, co jest głównie efektem odpisu wartości niematerialnych alokowanych w segmencie usług e-commerce. Odpis w wysokości 6,1 mln zł w całości obciążył wynik
finansowy.
Grupa HubStyle