Reklamy
Biznes

Jak epidemia, to na L4

Rząd ogłosił stan zagrożenia epidemicznego, a w przychodniach lekarskich rozdzwoniły się telefony. Tylko jednego marcowego dnia na zwolnienie L4 poszło prawie 300 tys. pracowników.

ZUS miesięcznie rejestruje średnio ok. 2 mln elektronicznych zwolnień lekarskich. W marcu ich liczba poszybowała do 3,2 mln.

Fala zwolnień L4 nabrała nadzwyczajnych rozmiarów po ogłoszeniu przez rząd stanu zagrożenia epidemicznego. Z danych ZUS wynika, że tylko 16 marca na zwolnienie lekarskie z tytułu choroby własnej poszło 293,6 tys. osób. Wystawione w tym dniu zaświadczenia stanowiły 9,8 proc. wszystkich zwolnień lekarskich udzielonych w marcu z tytułu choroby własnej.

Powrót do pracy po kwarantannie musi łączyć się ze szczególnymi środkami bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa dbające o bezpieczeństwo swoich pracowników, klientów i gości mogą otrzymać od Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP) tytuł “Strefa Bezpieczna od COVID-19”. FPP zachęca klientów do zgłaszania do konkursu firm, które dobrze wywiązują się z obowiązku zabezpieczania życia i zdrowia swoich pracowników oraz gości. W trwającym do końca lipca konkursie mogą wziąć udział firmy z trzech branż – hotelarskiej, restauracyjnej oraz usługowej, w której zachodzi bliski kontakt z klientem (należą do niej takie przedsiębiorstwa jak salon fryzjerski, manicure lub kosmetyczny). 
– Chcemy uwrażliwić klientów na to, że mogą żądać  bezpiecznych usług od przedsiębiorców. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za to, aby powstrzymać koronawirusa – powiedziała serwisowi eNewsroom Jolanta Sergot-Kowalska, ekspertka Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP). – Dlatego zachęcamy klientów do zwracania uwagi na środki bezpieczeństwa, wdrażane przez firmy. Jeśli ich poziom nie będzie dla Państwa satysfakcjonujący, wymagajcie od przedsiębiorcy jego podniesienia. A jeśli firma dobrze radzi sobie z sytuacją, zgłoście ją do naszego konkursu pod adresem konkurs@federacjaprzedsiebiorcow.pl. Przedsiębiorcom, którzy uzyskają w konkursie największą liczbę głosów, zostanie przyznany tytuł “Strefa Bezpieczna od COVID-19”. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, z których usług można korzystać, bez narażania swojego zdrowia i życia. W ten sposób jesteśmy w stanie wszyscy razem zagwarantować sobie większe bezpieczeństwo – przekonuje Sergot-Kowalska.

Reklamy