Znalazłeś niszę na rynku lub wpadłeś na pomysł stworzenia innowacyjnego start-upu, ale na drodze do skomercjalizowania przedsięwzięcia brakuje ci pieniędzy? Crowdfunding może być przepustką do rozwoju własnego biznesu.   Kwota 821 820 zł uzyskana od 12 838 użytkowników to najwyższe finansowanie zdobyte w ramach crowdfundingu, jakie do tej pory udało się uzyskać na polskich platformach. Rekord padł 10 października i dotyczy projektu „Wisła Kraków – to nasza historia”, którego celem było uzyskanie środków mających pokryć część zobowiązań spółki, do której należy  klub i pomoc w jego odbudowie. Czym w ogóle jest crowdfunding? Za angielskim pojęciem kryje się finansowanie społecznościowe, czyli zbieranie kapitału na uruchomienie przedsięwzięcia o charakterze społecznym, kulturalnym, naukowym, sportowym lub biznesowym (np. start-up czy własna firma). Zasada działania crowdfundingu jest prosta – wiele osób wpłaca jednorazowo drobne kwoty (według własnych możliwości finansowych) na rzecz jednego projektu, udzielając tym samym jej twórcy swego rodzaju pożyczki. Z tą różnicą, że pozyskanych środków nie trzeba oddawać. Zaletą crowdfundingu jest to, że unikamy też żmudnych procedur związanych z zaciągnięciem kredytu w banku czy uzyskania dotacji z Unii Europejskiej. Jednak pomysłodawca musi wynagrodzić w jakiś sposób osoby, które zdecydowały się w zainwestować w proponowane przez niego rozwiązanie. Wynagrodzenie może mieć formę udziału w zyskach przyszłej firmy lub pomoc we wdrażaniu projektu. Nagrodą za zaangażowanie może być też np. darmowy produkt czy usługa z oferty powstającej firmy, zniżki, uzyskanie towaru w przedsprzedaży itp.   Crowdfunding a własna firma Aby uzyskać środki na rozwój własnej firmy z pomocą platformy crowdfundingowej, niezbędne jest zgłoszenie swojego projektu do platformy internetowej specjalizującej się w finansowaniu społecznościowym.  Im lepiej przygotowany i opracowany jest projekt,  tym większe szanse, że uda się zdobyć nie tylko niezbędną kwotę, ale i dodatkowy bonus. Liczy się wszystko – od opisu samego pomysłu i materiałów graficznych lub wideo, przez odpowiednią kampanię reklamową, po profity, jakie zaoferujesz prywatnym inwestorom. Jednak zadanie nie jest do końca takie proste, jak się wydaje. Podstawowa zasada finansowania społecznościowego brzmi: albo uzbierasz co najmniej kwotę, którą potrzebujesz, albo wszystkie wpłaty przepadają (wracają do wpłacających). Decydując się na crowdfunding, sprawdź również, ile wynosi prowizja, jaką pobierze serwis w momencie, gdy zbierzesz całą zakładaną kwotę. Korzystając z finansowania społecznościowego możesz nie tylko zdobyć niezbędne fundusze, ale i zbadać opinię na temat twojego przedsięwzięcia. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy ma on potencjał, czy wymaga jeszcze sporego udoskonalenia, a może nie ma w ogóle popytu na tego typu produkt lub usługę.   Redakcja Proseed

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również