W 2015 roku Liberty Ubezpieczenia zebrała blisko 344 mln zł składkiprzypisanej brutto, czyli o 9% więcej niż w roku poprzednim. Liczbapolis w ochronie ubezpieczyciela wzrosła o 10%, sięgając niemal 570 tys. To wynik skutecznej realizacji strategii obejmującej dywersyfikację produktową oraz silny rozwój współpracy z agentami i brokerami.
Na wysoki przypis składki przypisanej brutto przełożyła się przede wszystkim
sprzedaż Autocasco (wzrost składki o 29% w porównaniu do 2014 r.) oraz produktów skierowanych do
firm. Liczba polis komunikacyjnych, nadal dominujących w
portfelu Liberty, wzrosła w 2015 r. o 5%. Zdecydowanie największy
wzrost Liberty odnotowała w składce z ubezpieczeń mieszkaniowych, która zwiększyła się aż o 82% w porównaniu z
danymi na koniec 2014 roku. Wzrosty są widoczne także w obszarach stosunkowo nowych dla Liberty – liczba polis SME w ochronie ubezpieczyciela przekroczyła 4 tys., a ubezpieczonych
samochodówflotowych - blisko 5 tys.
„W nieco ponad rok od
wdrożenia nowej strategii możemy pochwalić się wysoką dynamiką sprzedaży priorytetowych dla nas ubezpieczeń dobrowolnych. Skutecznie rozwinęliśmy współpracę z agentami oraz brokerami, którzy są obecnie
motorem napędowym sprzedaży” – powiedział Marcin Warszewski, Dyrektor Generalny Liberty Ubezpieczenia. „Potencjał dalszego wzrostu widzimy w coraz większym zainteresowaniu ofertą skierowaną do firm, w tym polisami dla MSP, ubezpieczeniem
flot oraz wprowadzonymi z końcem ubiegłego roku ubezpieczeniami transportowymi” – dodał Warszewski.
Strategia dywersyfikacji kanałów dystrybucji nie oznacza, że ubezpieczyciel zrezygnował z rozwoju sprzedaży bezpośredniej. Liczba polis mieszkaniowych kupionych przez
klientów Liberty w kanale direct wzrosła w 2015 r. o 44%, a polis Autocasco o blisko 16%. W ostatnim roku Liberty wprowadziła szereg nowych rozwiązań, w tym m.in. nowy kalkulator ubezpieczenia domu i mieszkania, co przełożyło się na wzrost sprzedaży w kanale bezpośrednim.
Liberty Ubezpieczenia