Biznes

Marvipol zwiększa sprzedaż o blisko jedną piątą, zysk netto niemal podwojony

Przychody dewelopersko-motoryzacyjnej grupy wzrosły w I połowie 2016 r. o 18%, do 362,6 mln zł. Zysk netto zwiększył się o 91%, do 19,4 mln zł. O skokowej poprawie wyników Grupy przesądził segment motoryzacyjny, bijący w 2016 r. rekordy sprzedaży.

Wybrane dane finansowe

W tys. PLN

I półrocze 2016

I półrocze 2015

Zmiana

Przychody z działalności kontynuowanej

362 633

306 258

18%

Zysk na działalności operacyjnej

30 536

20 009

53%

Zysk netto

19 404

10 160

91%

Przepływy pieniężne netto, razem

45 629

42 920

6%

30.06.2016

30.06.2015

Kapitał własny razem

340 891

303 863

12%

Dług netto*

45 804

88 083

-48%

– Mamy za sobą intensywne, pod względem ilości wykonanej pracy i w znakomitej większości udane – biorąc pod uwagę efekty naszych wysiłków, półrocze. Szczególnych powodów do satysfakcji dostarczył nam w tym okresie segment motoryzacyjny, który po bardzo udanych latach 2014 i 2015 dziś rośnie jeszcze dynamiczniej niż dotychczas.  Intensywnie pracujemy również na tym, by biznes mieszkaniowy, osiągający dziś przyzwoite wyniki operacyjne i finansowe, wrócił na ścieżkę dynamicznego wzrostu, na miarę naszych ambicji i oczekiwań. Trudno będzie już w tym roku nadrobić zaległości sprzedażowe wynikające z opóźnionych decyzji administracyjnych w naszych dwóch nowych projektach, ale liczymy, że solidna zaliczka, wypracowana w minionej połowie roku, będzie wstępem do satysfakcjonujących całorocznych wyników – ocenia Mariusz Książek, Prezes Zarządu Marvipol S.A.

Segment motoryzacyjny w I półroczu 2016 r. odpowiadał za ponad 80% skonsolidowanych przychodów Grupy. Przychody ze sprzedaży samochodów, części zamiennych i usług serwisowych przekroczyły w tym okresie 294 mln zł, 0 31% więcej niż rok wcześniej, a wynik segmentu (zysk operacyjny bez zysków z inwestycji) wyniósł 24,1 mln zł (wzrost o 22%).

W  I połowie br. Grupa zanotowała 53% wzrost, do 1003 sztuk, wolumenu sprzedaży samochodów Jaguar i Land Rover (sprzedaż British Automotive Polska S.A., generalnego importera) do własnej i zewnętrznej sieci dilerskiej. Wolumen sprzedaży samochodów do użytkowników końcowych przez dilerów wchodzących w skład Grupy Marvipol wzrósł w I połowie 2016 r. o 46%, do 397 sztuk. – Na dynamiczny wzrost sprzedaży wolumenowej złożyły się rosnące zainteresowanie klasycznymi modelami Jaguar Land Rover ze strony klientów jak również bardzo dobre przyjęcie przez odbiorców modeli wprowadzonych do sprzedaży w 2015 r. – Jaguar XE, Land Rover Discovery Sport i w 2016 r. – Jaguar F-Pace. Zeszłoroczni i tegoroczni debiutanci w I połowie 2016 r. odpowiadali za 25% wolumenu sprzedaży British Automotive Polska do dilerów Jaguar Land Rover – informuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego.

Segment deweloperski odnotował w I półroczu 2016 r. 70,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, wobec 80,36 mln zł w analogicznym okresie 2015 r. Wynik segmentu za analizowane okresy wyniósł 1,5 mln zł, wobec 1,31 mln zł straty w I połowie 2015 r. W I połowie br. segment deweloperski zawarł 291 opłaconych umów sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych netto (po uwzględnieniu rezygnacji), o 13,7% więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Powierzchnia zakontraktowanych do sprzedaży lokali wyniosła 17,06 tys. m2. Dwie nowe, atrakcyjne lokalizacje na Żeraniu i Bemowie, z uzyskanymi w sierpniu pozwoleniami na budowę oraz rozpoczęcie 3 etapu flagowej inwestycji Marvipolu – CPU, powinny stać się przyczynkiem do istotnego wzrostu sprzedaży w kolejnych miesiącach.

Pozytywny wpływ na wypracowane w analizowanym okresie wyniki miały zyski współkontrolowanej przez Marvipol i Panattoni Europe spółki Industrial Center 37 sp. z o.o., powołanej dla zrealizowania projektów magazynowo-logistycznych, tworzących kompleks Panattoni Park Warsaw. Kompleks został ukończony w II kwartale br., a już na początku III kwartału zawarty został list intencyjny z inwestorem zainteresowanym jego kupnem. – Podjęliśmy strategiczną decyzję o oparciu segmentu deweloperskiego Grupy o dwa filary – biznes mieszkaniowy i logistyczno-magazynowy. Kontynuując udaną współpracę z Panattoni zamierzamy jeszcze w tym roku rozpocząć kolejne projekty magazynowo-logistyczne na działce zlokalizowanej w Grodzisku Mazowieckim – informuje Mariusz Książek.

Grupa Marvipol

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com