MEDIACAP SA, polska niezależna spółka działająca w branży marketingu, data i IT, zakończyła 2015 rok ze skonsolidowanymi przychodami ze sprzedaży na poziomie 71,6 mln PLN, co przełożyło się na wzrost EBITDA do poziomu 7,5 mln PLN, a zysku netto – do 5,1 mln PLN.
Wyniki finansowe Grupy wskazują na skokowy wzrost EBITDA o 37,9% r/r, wzrost zysku netto o 11,7% r/r oraz wzrost przychodów o 5,9% r/r.
Wybrane wartości rachunku skonsolidowanego zysków i strat /tys. PLN/ |
|
2014 |
2015 |
r/r % |
przychody ze sprzedaży |
|
67 579 |
71 590 |
5,9% |
wynik ze sprzedaży |
|
4 964 |
6 037 |
21,6% |
marża ze sprzedaży |
|
7,3% |
8,4% |
|
EBITDA |
|
5 412 |
7 465 |
37,9% |
marża EBITDA |
|
8,0% |
10,4% |
|
|
|
|
|
|
wynik netto |
|
4 557 |
5 088 |
11,7% |
wynik netto akcj. jedn. dominującej /w tys. PLN/ |
|
2 921 |
3 544 |
21,3% |
„Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju – zakładająca stałe zwiększanie skali działania oraz systematyczne poszerzanie portfolio usług oferowanych w trzech segmentach: REKLAMA, DIGITAL i DATA – pozwoliła nam na zakończenie 2015 roku z najlepszym wynikiem w historii Spółki. Znaczący wzrost EBITDA i zysku netto w ubiegłym roku był możliwy przede wszystkim za sprawą spektakularnych wzrostów osiągniętych w segmencie DATA w ramach marki IQS. Powodem do dumy są dla nas także kolejne sukcesy w segmencie REKLAMA. W ubiegłym roku nasza spółka zależna – Scholz & Friends Warszawa mogła pochwalić się tytułem najczęściej nagradzanej firmy reklamowej, co w wyraźny sposób przełożyło się na wzrost przychodów w tym segmencie.” – podsumowuje wyniki Edyta Gurazdowska, wiceprezes zarządu MEDIACAP SA.
„Dane za 2015 rok pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jesteśmy przekonani, że dobre wyniki będą solidną podstawą do skokowego przyrostu biznesu i dalszej poprawy rentowności. Co istotne, nasze doświadczenia wskazują, że wraz ze wzrostem skali działalności, zwiększa się także dźwignia operacyjna. W rezultacie, w toku integracji z Grupą, przejmowane przez nas podmioty mają szanse na znaczącą poprawę wyników finansowych. To zaś stymuluje dalszy wzrost efektywności przyjętej strategii rozwoju i pozwala na konsekwentną budowę zarówno skali MEDIACAP SA, jak i wartości dla akcjonariuszy.” – dodaje Jacek Olechowski, prezes MEDIACAP SA.
2015 rok był kolejnym rekordowym rokiem pod względem wyników finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat MEDIACAP SA z małej firmy reklamowej przekształcił się w znaczącego gracza polskiego rynku, działającego w branży marketingu, data i IT. Solidny wzrost wyników finansowych jest pochodną strategii przejęć: każda ze spółek przejętych w ostatnich latach poprawiła swoje wskaźniki.
W najbliższym półroczu MEDIACAP SA planuje przenieść notowania na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych. Spółka podtrzymuje także plany skokowego wzrostu przychodów i EBITDA dzięki kolejnym przejęciom oraz intensywnego rozwoju w wysoko rentownym obszarze BIG DATA, który w ciągu najbliższych 2-3 lat ma stać się kluczowym źródłem biznesu w segmencie DATA. Strategia MEDIACAP SA, która zakłada poszukiwanie korzyści skali i synergii w Grupie, przynosi wymierne efekty finansowe. Celem strategicznym Grupy jest osiągnięcie dzięki przejęciom przychodów na poziomie 100 mln PLN w 2016 roku.
MEDIACAP SA