Reklamy
Biznes

Monetia wchodzi na rynek krajowych transferów pieniężnych

Właściciel największej w kraju sieci agencji płatniczych rozpoczyna obsługę przekazów na indywidualne konta bankowe. Dywersyfikacja usług to sposób na uzyskanie nowych źródeł przychodu i uniezależnienie spółki od prowizji z obsługi transakcji gotówkowych.

Oferta jest kierowana do wszystkich instytucji prowadzących regularną dystrybucję środków pieniężnych do szerokiej grupy indywidualnych świadczeniobiorców. Monetia przejmuje od klienta podział puli środkówwedług zdefiniowanych kryteriów, oraz dystrybucję bezpośrednio na wskazane konta bankowe.

– Począwszy od bieżącego miesiąca obsługujemy świadczenia socjalne w województwie warmińsko-mazurskim – informuje Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii – Naszym klientem jest ubezpieczyciel społeczny, który przekazuje Monetii pulę środków na wypłatę rent i emerytur. Jest ona następnie dzielona wg dyspozycji klienta a podzielone środki trafiają bezpośrednio na konta bankowe beneficjentów.

W ramach kontraktu Monetia będzie rocznie obsługiwać 250 tys. transferów. Nowa usługa to element rozbudowy oferty spółki o produkty bezgotówkowe. Celem strategii Monetii jest dywersyfikacja źródeł przychodu tak, by uniezależnić go od obrotu gotówkowego.

– Nie rezygnujemy z obsługi transakcji gotówkowych, ponieważ to nadal najczęstszy w Polsce sposób regulowania rachunków – tłumaczy Wojciech Jóźwiak – Klienci wybierają nas z uwagi na konkurencyjnie niskie prowizje i nie chcemy, by to się zmieniło. Niemniej spółka dzięki rozbudowie oferty, może generować porównywalnie wysoki i stabilny przychód, co obsługa gotówki. Zamierzamy wykorzystać ten potencjał.

W ramach dywersyfikacji oferty Monetia wyspecjalizowała się w outsourcingu kasowym dla sektora public i finansowego. Realizuje projekty lokacyjne dla największego na świecie właściciela i operatora sieci bankomatów. Rozwija także obsługę międzynarodowych przekazów pieniężnych – w planach ma wzmocnienie swojej obecności na zagranicznych rynkach. Potencjał rozwoju spółki kryje się w dobrej znajomości lokalnych rynków, niskich prowizjach, sieci ponad 700 placówek i ich dogodnej lokalizacji dla klientów końcowych.

Monetia Sp. z o.o.

Reklamy