Reklamy
Biznes

Przyznawanie rabatu transakcyjnego w Allegro na nowych zasadach – poznaj szczegóły!

Internetowy portal sprzedażowy istnieje dla klientów – to im ma służyć, jako miejsce do robienia wirtualnych zakupów, spełniania zakupowych marzeń czy rozwijania biznesowych ambicji, związanych z prowadzeniem własnego wirtualnego sklepu. Wszyscy ci użytkownicy chcieliby, żeby korzystanie z portalu było łatwe i komfortowe – dlatego zapytani o to, co można by ulepszyć w działaniu serwisu, z reguły chętnie dzielą się własnymi uwagami i sugestiami. Tak było także z tymi, którzy regularnie kupują i sprzedają za pośrednictwem portalu Allegro – i również dzięki temu wsparciu, powstał nowy, prostszy system przyznawania zwrotu prowizji.

Co się zmieniło?

Dotychczas, żeby otrzymać rabat transakcyjny, klient musiał przedstawić dane na temat całego przebiegu transakcji – tej, której miał dotyczyć ten rabat. Teraz Allegro w znacznej mierze samo poradzi sobie ze zgromadzeniem potrzebnych informacji, a na ich podstawie zdecyduje o przyznaniu zwrotu prowizji. A sprawdzane będzie:

  • czy klient skorzystał z zakładki „Kupione” i wyjaśnił tam, dlaczego zwrócił kupioną rzecz
  • czy podczas dokonywania zwrotu pieniędzy korzystano z Allegro Finanse
  • czy jest dostępny numer przesyłki pobraniowej, bo na te podstawie można poznać status przesyłki i całą jej historię
  • jaka jest jakość sprzedaży danego sklepu – to ważne, bo e-sklep z dobrymi wynikami sprzedaży ma większą szansę na otrzymanie rabatu transakcyjnego.

W niektórych przypadkach decyzja o przyznaniu zwrotu prowizji może pojawić się nawet po upływie 24 godzin od złożenia takiego wniosku. Tak będzie zwłaszcza wtedy, gdy sprawa nie będzie dotyczyła pomylonych, wadliwych lub uszkodzonych towarów. Równie szybko rabat będzie przyznany tam, gdzie cała transakcja (zapłata i zwrot zapłaty) była realizowana przez Allegro Finanse.

Czy to wszystkie nowe udogodnienia?

To, że sam proces rozpatrywania wniosku o rabat się zmienił, to jeszcze nie wszystko. Na użytkowników Allegro czeka jeszcze kilka nowych, miłych niespodzianek:

  • jeśli wnioskuje się o rabat dla kilku ofert z jednego zamówienia, nie trzeba wypełniać oddzielnych dokumentów
  • żeby złożyć wniosek, wystarczy zajrzeć do zakładki „Zamówienia”
  • zawartość zakładki „Złożone wnioski” zrobiła się bardziej przejrzysta, dzięki opcji filtrowania
  • żeby złożyć odwołanie od negatywnie rozpatrzonego wniosku, wystarczy odwiedzić stronę kontaktową Allegro.

Wszystkie wprowadzone zmiany zostały już odnotowane także w Regulaminie Allegro – w załączniku nr 4, który mówi o opłatach i prowizjach, jest już zapis o nowych zasadach przyznawania zwrotu prowizji. Podobnie zaktualizowano Pomoc – a to znaczy, że każdy kto w ten sposób będzie szukał wsparcia w rozwiązaniu swoich kłopotów, znajdzie tu ważne odpowiedzi. Spektrum najczęściej zadawanych pytań i przydatnych porad odrobinę się poszerzyło. Portal zapewnia, że niezmiennie jest otwarty na sugestie swoich użytkowników – dlatego czas pokaże, czy wprowadzone zmiany i udogodnienia będą ostatecznymi zasadami, regulującymi kwestię przyznawania rabatu transakcyjnego.

Artykuł powstał we współpracy z ErpBox.

Reklamy