Biznes

Raport analityczny SII: Grupa AB z nowym centrum logistycznym kontynuuje silny rozwój

Grupa AB to największy pod względem obrotów oraz liczby klientówdystrybutor IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W stałej ofercie firmy znajduje się 96 000 produktów ponad 700 marek z całego świata.

Po trzech kwartałach roku obrotowego 2015/2016 przychody ze sprzedaży Grupy AB wyniosły 5,6 mld zł, co oznacza poprawę w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,7 proc. Jednocześnie nieznacznie pogorszyła się rentowność emitenta – zysk operacyjny osiągnął poziom 76,7 mln zł, a zysk netto 50,5 mln zł wobec odpowiednio 77,8 mln zł i 54,2 mln zł w pierwszych trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015. Jednak nalży przy tym dodatkowo zwrócić uwagę na wpływ zdarzeń jednorazowych na wynik finansowy.

W ostatnim czasie oferta Grupy AB została poszerzona o produkty z segmentu RTV/AGD oraz zabawki. Stworzona przez spółkę platforma AB Online oraz dedykowana w jej obrębie strefa RTV/AGD sprzyja generowaniu sprzedaży i jest obecnie jedną z najnowocześniejszych w regionie. Ponadto w kolejnych kwartałach w coraz większym stopniu w wynikach finansowych spółki powinien być widoczny efekt uruchomienia nowego centrum logistycznego.

Grupa AB

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com