Grupa Impel, największy krajowy dostawca usług outsourcingowych, utrzymała trwający od lat trend wzrostu przychodów ze sprzedaży, których wartość w roku 2015 przekroczyła 1,8 mld zł. Zysk netto wyniósł natomiast niemal 23 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze
sprzedaży Grupy Impel wyniosły w 2015 roku 1,81 mld zł i były o ponad 7% wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż usług Facility Management przekroczyła 1,2 mld zł, a segmentu
Bezpieczeństwo 0,55 mld zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 4% i 14% w porównaniu do roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 22,9 mln zł wobec 30,5 mln zł rok wcześniej.
- Funkcjonujemy w bardzo zmiennym otoczeniu, zarówno regulacyjnym, jak i rynkowym, co znajduje odzwierciedlenie w naszych
wynikach. Jednak od lat Grupa Impel konsekwentnie dostarcza akcjonariuszom zysk, a na naszą
korzyść działa to, że we wszystkich segmentach, w których jesteśmy obecni, należymy do liderów rynku oferujących
klientom wysoką jakość usług popartą wieloletnim doświadczeniem i motywacją do wprowadzania nowatorskich rozwiązań. Potrafimy wykorzystać stworzony w Grupie potencjał, oferując kolejne usługi i kreując w ten sposób długoterminowy wzrost wartości Grupy Impel. Wdrażamy nową strategię sprzedaży i realizacji usług oraz zmieniamy wewnętrzną strukturę. Przyjęcie nowego modelu podejścia do rynku pozwoli nam bardzo elastycznie podchodzić do wyzwań rynkowych - powiedział Grzegorz Dzik, prezes Impel.
W 2015 Grupa postawiła na rozwój wysokospecjalistycznych usług dla biznesu (BPO - Business Process Outsourcing). To właśnie dzięki temu przychody nieprzypisane do dwóch głównych segmentów działalności wzrosły o ponad 60% (do 59,9 mln zł w roku 2015).
- Wartość tego rynku w Unii Europejskiej zwiększyła się do ponad 100 mld USD i stale rośnie. Również w
Polsce coraz więcej przedsiębiorstw widzi korzyści, jakie można osiągnąć ze współpracy z wyspecjalizowanymi
firmami zewnętrznymi. Jesteśmy przekonani, że Grupa Impel ze swoim potencjałem, doświadczeniem i zasobami stanie się istotnym graczem również w tym segmencie rynku. Nasze podejście to sprzedaż usług w formie pakietowej, zwiększenie usług specjalistycznych w oparciu o rosnący udział informatyzacji i automatyzacji procesów operacyjnych, wpisując się w światowy
trend rozwoju outsourcingu - stwierdził prezes Dzik.
Wysokospecjalistyczne usługi dla biznesu to działalność zdecydowanie mniej podatna na zmiany regulacji prawnych, które znacząco wpływają na segmenty Facility Management i Bezpieczeństwo.
Ze względu na zmiany ustawowe w zakresie oskładkowania
umów zleceń, ogłoszone w sierpniu 2015 r., Grupa prowadziła negocjacje z kontrahentami w sprawie renegocjacji
stawek w związku z nowymi przepisami Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, które weszły w życie od 1 stycznia 2016 r.
- Jesteśmy zadowoleni z przebiegu waloryzacji kosztów. Służby operacyjne i
handlowe przeprowadziły waloryzację ponad 4 tys. kontraktów. Część negocjacji nie jest jednak jeszcze zakończona i pełna ocena wpływu nowych regulacji na wyniki
spółki będzie możliwa dopiero po pierwszym kwartale 2016 r. Waloryzacja wszystkich umów w okresie trzech miesięcy była w swojej skali największym w historii Grupy Impel wyzwaniem i jednocześnie najważniejszym procesem zrealizowanym w roku 2015 - wyjaśnił Wojciech Rembikowski, wiceprezes Grupy Impel.
Planowany dalszy dynamiczny rozwój to jedna z przyczyn, dla których
zarząd spółki Impel S.A. podjął
decyzję, by rekomendować akcjonariuszom niewypłacanie dywidendy z zysku za rok ubiegły.
-
Długoterminowo chcemy pozostać spółką wypłacającą dywidendę. Uznaliśmy jednak, że tym razem dla spółki korzystniejsze będzie zatrzymanie w całości wypracowanego zysku, stwarzając lepsze fundamenty dla dalszej ekspansji rynkowej w obliczu konieczności zaangażowania większej gotówki operacyjnej na pokrycie zwiększonych kosztów pracy - wyjaśnił Grzegorz Dzik.
Impel