Grupa K2 Internet zamknęła pierwszy kwartał wzrostem sprzedaży o prawie 6% do poziomu ponad 19 mln zł. W tym okresie zgodnie z planami rozwijały się zarówno nowe przedsięwzięcia Grupy, tj. K2 Disruptive Lab, jak i podstawowe segmenty działalności. Największy wpływ na wyniki minionego kwartału w K2 miały standardowa sezonowość oraz wyższe koszty działań związane z pozyskiwaniemnowych klientów. Pierwszy kwartał, który w działalności Grupy charakteryzuje się efektem sezonowości, przebiegł podobnie do analogicznego okresu roku 2015. - Odnotowaliśmy większe niż zazwyczaj zaangażowanie w procesy new business. Braliśmy udział w dużych przetargach dla nowych i aktualnych klientów, co wiązało się z poniesieniem konkretnych kosztów na ich obsługę. Dodatkowo, w segmencie agencyjnym mieliśmy przesunięcie realizacji części projektów na kolejny kwartał. To z kolei pozwala nam oczekiwać poprawy wyników w kolejnych kwartałach – komentuje Tomasz Tomczyk, Prezes Zarządu K2 Internet. Tym, co zasługuje na podkreślenie jest rozpoczęcie projektu dla globalnego, amerykańskiego koncernu FMCG, który realizowany jest przez zespół K2 Disruptive Lab. Jego oferta skierowana jest do korporacji, chcących uruchomić przełomowe przedsięwzięcia biznesowe. K2 Disruptive Lab prowadził ponadto komercjalizację nowatorskich rozwiązań w obszarze prezentacji dużych ilości danych medycznych dla szwajcarskiej grupy z sektora opieki zdrowotnej. Oktawave, spółka zależna K2 działająca w obszarze cloud computingu koncentrowała się w pierwszym kwartale głównie na rozbudowie zaplecza infrastrukturalnego, a także planowaniu i rozpoczęciu prac rozwojowych związanych z nowym API (interfejs programistyczny aplikacji) i panelem administracyjnym. Działania te powiązane są z planowanym na ten rok odświeżeniem wizerunku firmy. Wzrost sprzedaży w spółce Oktawave zbliżony jest do oczekiwań zarządu przy jednoczesnej realizacji celów na poziomie zyskowności. Intensywne działania sprzedażowe i wygrane przetargi zaowocowały pozyskaniem przez Agencję K2 firmy z branży farmaceutycznej oraz spółki OCHNIK S.A., jak również wspólnego dla Agencji i K2 Media klienta – firmy H&M. Dla ostatniej z nich obie spółki z Grupy K2 świadczą usługi w 5 krajach - w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i na Węgrzech. Agencja realizuje dla H&M usługi projektowe, natomiast dla spółki OCHNIK S.A. oraz nowego klienta z branży farmaceutycznej działania w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych. Grupa K2 Internet

Zobacz również