Vivid Games działa na rynku gier od 2006 roku. Specjalizuje się w produkcji gier przeznaczonych dla urządzeń mobilnych.  Najbardziej rozpoznawalną produkcją Vivid Games jest seria Real Boxing. Druga jej odsłona miała premierę w listopadzie 2015 roku pod tytułem Real Boxing 2 Creed. Jest to pierwsza pełnowymiarowa gra w modelu biznesowym free-to-play. Obie części gry do końca 2015 roku przyniosły spółce 27,5 mln zł przychodów i trafiły do ponad 33 mln odbiorców na całym świecie. Skonsolidowane przychody w 2015 roku wyniosły 17,3 mln zł i wzrosły o 26% wobec 2014 roku. Grupa zakończyła poprzedni rok zyskiem netto na poziomie 7,6 mln zł, co stanowi ponad jedenastokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednak znaczący udział w wyniku netto miała dodatnia wartość podatku dochodowego w kwocie 8,7 mln zł, co pozwoliło wygenerować z ujemnego wynik brutto (w wysokości -1,2 mln zł) dodatnią wartość na końcu rachunku zysków i strat. W zakresie zysku EBITDA spółka zanotowała spadek z 2,9 mln zł w 2014 do 1,3 mln zł w 2015 roku. Wpływ na to miały zwiększonewydatki na produkcję i promocje, a także poniesione koszty otwarcia biura w Warszawie, powiększenie powierzchni biurowej w Bydgoszczy czy wydatki na system informatyczny klasy ERP. Najważniejszym wydarzeniem 2015 roku dla Vivid Games była premiera gry Real Boxing 2 Creed, która miała miejsce 19 listopada. Spółka stwierdziła, że premiera okazała się dla niej znacznie trudniejsza niż zakładała, przez co nie zostały zrealizowane wszystkie możliwości sprzedażowe. Jednak parametry monetyzacji wraz z rozbudową gry (Real Boxing 2 Rocky) mają pozwolić firmie „okresowo zwiększyć przychody na większą niż dotąd skalę”. Do największych wydarzeń 2016 roku dla spółki należy zaliczyć planowaną na marzec premierę Real Boxing 2 Rocky. W tej odsłonie mają pojawić się znane postacie z filmów o najsłynniejszym hollywoodzkim pięściarzu – Rocky Balboa, Apollo Creed, Clubber Lang, Ivan Drago, Tommy Gunn, Mason Dixon. Spółka zapowiada przebudowę struktury gry oraz jej optymalizację. W ramach rozwoju i czerpania dalszych korzyści z marki Real Boxing corocznie ma pojawić się sześć aktualizacji, a sama spółka będzie chciała zwiększyć jej promocję oraz szczególnie położyć nacisk na rynek chiński. Oprócz Real Boxing 2 Rocky spółka zakłada wydanie dwóch gier – Metal Fist: Urban Domination oraz Real Casino. Jakie inne projekty inwestycyjne realizuje Vivid Games? W jakim tempie rośnie ilość pobrań Real Boxing? Jakdarmowe ściągnięcia gry przekładają się na przychody dla spółki? Co można wyczytać z bilansu i rachunku zysków i strat spółki? Jak kształtują się wskaźniki finansowe Spółki? Na te i wiele innych pytań próbuje znaleźć odpowiedź raport analityczny SII dostępny w pełnej wersji na stronie www.sii.org.pl. Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Zobacz również