Choć z prawnego punktu widzenia wyrobienie pieczątki firmowej nie jest obowiązkiem przedsiębiorcy, jej posiadanie znacznie ułatwia codzienne funkcjonowanie biura oraz obieg dokumentów. Dlaczego warto więc w nią zainwestować? Jaką wybrać, aby spełniła oczekiwania? Oto najważniejsze informacje. Choć stempel firmowy to nie jedyny typ pieczątki dostępny na rynku, to właśnie wersja zawierająca dane przedsiębiorstwa (zazwyczaj: jego pełną lub skróconą nazwę, nr NIP i REGON, adres rejestrowy, numer telefonu i email oraz stronę www) jest najbardziej podstawową i przydatną. Pieczątka firmowa gwarantuje oszczędność czasu Dane rejestrowe Twojej firmy muszą się znaleźć na dziesiątkach dokumentów – m.in. tych przesyłanych do urzędów czy do klientów oraz kontrahentów. Ich obecność uwiarygadnia dokumenty i nadaje im mocy prawnej. Niemniej jednak, wpisywanie ich za każdym razem od nowa – czy to ręcznie, czy komputerowo – wymaga poświęcania czasu. Dlatego po prostu szybciej jest przybić pieczątkę ze wszystkimi informacjami, czyż nie? W trosce o wiarygodność Stemple stały się tak popularne na przestrzeni ostatniego wieku, że trudno dziś wyobrazić sobie bez nich jakikolwiek dokument, który może być uznany za wiarygodny. Przybijając stempel, zwiększasz swoją wiarygodność biznesową. Możesz również spodziewać się, że o pieczątkę zostaniesz poproszony m.in. w banku czy w urzędzie. Stempel może pełnić funkcje reklamowe Możliwości, jakie dają nowoczesne technologie produkcji pieczątek, sprawiają, że dziś można tworzyć stemple, które zwracają na siebie uwagę. Mniej schematyczne, o ciekawym designie, wpisujące się w system identyfikacji wizualnej Twojej firmy – takie zamówisz korzystając choćby z oferty Modico. Na pieczątce możesz umieścić np. logo swojej firmy. Masz również możliwość zamówić taką, która będzie odbijała kilka kolorów – co doskonale sprawdza się np. do znakowania dokumentów trafiających do Twoich klientów i kontrahentów. Za pomocą pieczątki możesz się wyróżnić. Jest Twoją wizytówką Firmowa pieczątka to szybki sposób na przekazanie namiarów kontaktowych na Twoją firmę. Nie musisz ich dyktować, przesyłać za pomocą e-maila, ani też wręczać na osobnej wizytówce. Jeśli wyposażysz się np. w pieczątkę w długopisie, wystarczy ją odbić na kawałku papieru – np. katalogu, folderze ofertowym czy karteczce typu post-it, a spełni swoją rolę niezawodnie. Jeśli masz w planach wykonanie nowej pieczątki firmowej, pomyśl o dodatkowych zaletach z jej korzystania i zamów model, który wpisze się w aktualnie obowiązujące standardy.

Zobacz również