Handel

6 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

Obniżka cen to zwykle pierwszy pomysł na zwiększenie sprzedaży, jaki wdrażamy, gdy myślimy o wyższych przychodach. Jednak to rozwiązanie dobre na krótką metę. Oto 6 pomysłów na zwiększenie sprzedaży, które są stosunkowo proste, ale  uniwersalne i skuteczne.

 

 

Popraw jakość obsługi

Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami, a to oznacza, że już nie tylko cena jest dla nich najważniejszym kryterium wyboru danego produktu czy usługi. O sukcesie w dużej mierze decyduje jakość obsługi klienta. Zwłaszcza w punktach stacjonarnych jest to mocny argument do tego, aby dokonać zakupu lub z niego zrezygnować i poszukać bardziej kompetentnej kadry u konkurencji. Sprzedawca ma służyć fachową radą, pomagać, a także potrafić zaprezentować odpowiednio produkt lub usługę, ale nie narzucać się. Przekaz ma być prosty, zrozumiały i treściwy. Jednocześnie klient jest wyczulony na wyuczone formułki czy hasła z ulotek reklamowych. Również prowadząc działalność online musisz zadbać o jakość obsługi, przede wszystkim przez uproszenie procesu dokonywania zakupów. Jak pokazują wyniki badań, klient porzuci koszyk zakupowy, jeśli proces zakupów (przede wszystkim na etapie płatności) jest zbyt skomplikowany lub gdy trwa za długo. W cenie jest wygoda, a także szybkość realizacji zamówienia oraz zróżnicowana oferta dostawy (np. punkty, w  których można odebrać przesyłkę w dogodnym momencie, możliwość odbioru osobistego w placówce stacjonarnej itp.). Ważna jest też sprawna komunikacja, czyli jak najszybsza reakcja na maile, zapytania na chacie czy w portalach społecznościowych.

 

Odwdzięczaj się klientom

Prezent w postaci darmowego gadżetu za zakupy za określoną kwotę, rabat na kolejne zakupy, bonus za bycie stałym klientem… Podziękowanie klientowi za to, że wybrał właśnie twoje produkty czy usługi z pewnością zaprocentuje. Pamiętaj, aby prezent lub bonus był adekwatny do wysiłku klienta. Sprawdzi się również opcja prezentu za polecenie marki rodzinie, znajomym itp.

 

Dostarczaj wartościowy content

Aby klient nam zaufał i został z Tobą na dłużej, a jednocześnie polecał cię innym, musisz upewnić go w przekonaniu, że ma do czynienia z ekspertem w danej dziedzinie. Sposobem na wypromowanie się w tej roli jest obecność w mediach – zarówno tradycyjnych, jak i online. Eksperckie artykuły ukazujące się na blogu firmowym, wypowiadanie się w roli fachowca na łamach prasy… Ważne jest, aby wyjaśnić klientowi, jak działa dany produkt, jak z niego korzystać oraz co zyska na jego używaniu.

 

Nawiąż współpracę z inną marką

Łącząc siły marketingowo-sprzedażowe z firmą z innej branży, dajesz klientowi poczucie lepszego zaspokojenia jego potrzeb. Cross-selling, bo o nim tu mowa, to najprościej mówiąc oferowanie do kupionego u ciebie towaru dodatkowego produktu innej marki. Wspólnik odwdzięcza ci się tym samym, a więc docierasz do świadomości większej liczby konsumentów, którzy mogą w przyszłości stać się twoimi stałymi klientami. Dodatkowo zyskujesz na prowizji za sprzedaż.

 

Program lojalnościowy

Prosty, a jakże skuteczny sposób na to, aby klient został z tobą na dłużej, a saldo obrotów rosło. Dodatkowo, dzięki programowi lojalnościowemu zbierasz informacje o poszczególnych klientach, dzięki czemu możesz skierować do nich spersonalizowaną ofertę. Pamiętaj, aby program był uszyty na miarę potrzeb grupy docelowej i nie ograniczał się jedynie np. do wymiany określonej liczby punktów na nagrody. Możesz umożliwić zakup po niższej cenie (punkty+cena), a gdy wprowadzisz aplikację mobilną, nie zapomnij o funkcjach społecznościowych i nagradzaniu klienta za aktywność w tym obszarze, np. extra punkty za udostępnienie informacji o nowej promocji czy konkursie.

 

Zastosuj sprzedaż łączoną

W swojej ofercie z pewnością masz produkty lub usługi, które możesz połączyć w pakiet, bo w naturalny sposób się uzupełniają. Tym sposobem jeden zakup gwarantuje ci wyższą sprzedaż. Nawet, gdy zaoferujesz zestaw po niższej cenie niż normalnie sprzedałbyś pojedyncze produkty, to i tak zyskujesz, bo takie działanie nie generuje dodatkowych kosztów.

 

Zdobycie nowych klientów i zwiększenie obrotów to jedne z najważniejszych celów każdego przedsiębiorcy, nieważne, czy prowadzi salon kosmetyczny, sklep sportowy czy restaurację, jest copywriterem, zajmuje się telesprzedażą bądź oferuje doradztwo finansowe. Niezależnie od sektora, w którym prowadzimy działalność, w pewnym momencie stajemy w miejscu, bo wszelkie wysiłki podejmowane z myślą o pomnożeniu zysków i odniesieniu sukcesu przestają działać. Co rusz tniemy ceny, a gdy to nie przynosi oczekiwanych rezultatów, zaczynamy kombinować i tworzyć coraz bardziej zawiłe pomysły na zwiększenie sprzedaży. Bezskutecznie. Tymczasem jak widać kroki, jakie powinniśmy podjąć, aby mieć lepsze wyniki, są prostsze niż nam się wydaje.

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com