Jeżeli realizuje się projekt, który od samego początku ma mieć charakter międzynarodowy, nawiązywanie współpracy z partnerami zagranicznymi będzie nieodzownym etapem  tego przedsięwzięcia. Dużo zależy oczywiście od charakteru projektu czy przyjętej strategii, lecz kooperacja z firmami z innych obszarów gospodarczych może przyśpieszyć i ułatwić wkroczenie na nowe rynki. W przypadku PlaceKnow.com, portalu turystyczno-społecznościowego, współpraca z międzynarodowymi firmami od samego początku została wpisana w strategię projektu. W styczniu br. firma City Inspire S.A. (PlaceKnow.com) wykonała kolejny ważny krok w rozwoju swojego serwisu. Nawiązano współpracę z TourWrist, wiodącą amerykańską firmą tworzącą serwis i aplikację mobilną umożliwiającą robienie zdjęć sferycznych. City Inspire S.A. jest jedną z pierwszych firm z Europy obok Viator.com, z którą Amerykanie zdecydowali się nawiązać partnerstwo. Jego celem jest nie tylko prezentowanie panoram 360° z TourWrist na PlaceKnow.com, ale przede wszystkim zastosowanie technologii do robienia zdjęć sferycznych w nowej aplikacji polskiego projektu, zarówno na iOS i Android oraz w innowacyjnym produkcie przeznaczonym dla hoteli,  który zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Warto jednak wspomnieć o tym jak w ogóle doszło do nawiązania partnerstwa. Pierwsze rozmowy na temat współpracy z firmą z Doliny Krzemowej rozpoczęły się jeszcze podczas naszego  listopadowego pobytu w USA. Pierwszy kontakt nawiązaliśmy pracując w tej samej przestrzeni biurowej w Hatchery w San Francisco. Uczestnicząc w licznych eventach oraz podczas codziennych spotkań w biurze, wiele razy rozmawialiśmy o naszych projektach, ich celach i planach na przyszłość. Jednak ze względu na termin naszego wyjazdu z USA, do konkretnych rozmów jeszcze wtedy nie doszło. Utrzymując nawiązaną w San Francisco relację, poprzez liczne maile czy konferencje online, podczas jednej z takich rozmów padł pomysł współpracy. Obie firmy dokładnie przeanalizowały w jakich obszarach można kooperować i po wynegocjowaniu odpowiedniego rozwiązania nawiązaliśmy współpracę. Dobrze się znaliśmy, więc wiedzieliśmy komu i na czym najbardziej zależy oraz czego od siebie możemy oczekiwać. Same negocjacje z przedsiębiorcami z USA były konkretne i efektywne. Przyczynił się do tego fakt, że mieliśmy do siebie zaufanie dzięki zbudowanej wcześniej relacji. Pierwsze efekty naszych działań można już dostrzec na PlaceKnow.com, jednak uwieńczenie umowy poprzez uścisk dłoni nastąpi na początku marca, kiedy to spotkamy się osobiście na targach ITB w Berlinie. Podsumowując: do nawiązania tak ważnego dla naszego projektu partnerstwa zdecydowanie przyczynił się wyjazd do USA, jak również dbanie o nawiązane tam relacje. Jestem pewien, że to nie ostatni partner, z którym rozpoczęliśmy współpracę po naszym pobycie w Dolinie Krzemowej. Autor: Tomasz Szczęsny, Dyrektor operacyjny – City Inspire S.A. – PlaceKnow.com

Zobacz również