Portal Praca.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników badanie dotyczące opinii kandydatów na temat budowania przez firmy marki pracodawcy. Jedynie 18% ankietowanych potwierdza, że firma w której aktualnie pracują dba o dobry wizerunek w oczach pracowników. Marka pracodawcy z punktu widzenia kandydata Ponad 70% ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy, a blisko połowa ocenia, że firmy te bardziej dbają o swoich pracowników. Według 48% respondentów firmy powinny komunikować markę pracodawcy głównie bezpośrednio w ofertach pracy. Co powinna zawierać oferta skrojona na miarę? Według ekspertów portalu Praca.pl kluczowe punkty to:
  • Opis firmy jako miejsca pracy,
  • Atrakcyjna szata graficzna,
  • Konkretne wymagania wobec kandydatów,
  • Informację o wynagrodzeniu (przynajmniej w formie widełek), szczególnie na stanowiskach deficytowych,
  • Jasno sprecyzowane korzyści wynikające z podjęcia pracy – np. pakiet szkoleń,
  • Nagrody i wyróżnienia istotne z punktu widzenia kandydata.
44% ankietowanych uważa, że marka pracodawcy powinna być również widoczna na stronie internetowej, w profesjonalnej zakładce poświęconej karierze. Tyle samo osób wskazało udział w wydarzeniach branżowych itargach pracy. Blisko 30% uważa, że firma profesjonalnie zarządzająca swoją marką powinna posiadać profil na portalu rekrutacyjnym - aż 2/3 badanych odwiedziło profil interesującego ich pracodawcy na portalu Praca.pl. Co jest ważne przy wyborze pracodawcy? 66% kobiet i 55% mężczyzn przyznaje, że najważniejsza jest możliwość zatrudnienia na umowę o pracę, prawie tak samo ważna jest stabilna pozycja rynkowa pracodawcy. Dla Pań duże znaczenie ma również lokalizacja, aż 45% zwraca uwagę na ten aspekt przez wysłaniem aplikacji. Związane jest to rosnącymi ambicjami kobiet, które chcą pogodzić życie rodzinne z zawodowym. Odległość od miejsca zamieszkania ma znaczenie tylko dla 33% Panów. Z kolei dla co piątego mężczyzny ważne są elastyczne godziny pracy, dla kobiet natomiast nie ma to większego znaczenia. Badanie pokazało, że kandydaci chętnie wysyłają dokumenty aplikacyjne do firmy, w której chcieliby pracować, mimo, że ta akurat nie posiada interesujących ich ofert pracy. Potwierdziło to 76% ankietowanych Pań i 68% Panów. Dlaczego pracodawcy powinni dbać o dobrą reputację? Poza oczywistymi korzyściami, warto również pamiętać o lojalności pracowników. 28% ankietowanych deklaruje, że nie przyjmie oferty pracy od firmy o złej reputacji. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że przyjęłaby taką propozycję, ale tylko do momentu znalezienia lepszej pracy. 37% kandydatów biorących udział w ankiecie jest skłonnych przyjąć ofertę pracy z niższym wynagrodzeniem od firmy z silną marką pracodawcy. Analiza ofert pracy zamieszczonych na portalu Praca.pl potwierdza, że mamy do czynienia z rynkiem pracownika. W wielu obszarach zawodowych coraz trudniej jest zapełnić wakaty. Firmy zaczynają doceniać rolę działań z zakresu employer brandingu, wpisując je w swoje strategie. Profesjonalna komunikacja marki pracodawcy jest ważnym czynnikiem sukcesu rekrutacji. Praca.pl

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również