Kariera

Nowy trend w rekrutacji – praca z polecenia przez SMS-a

Pracownika już teraz można znaleźć dzięki wiadomości SMS. ShareHire, pierwsza firma w Polsce i jedna z pierwszych na świecie zajmująca się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych, stworzyła nowy moduł swojej usługi, czyli polecenia przez SMS-a. Takie rozwiązanie to najlepszy sposób na zaangażowanie pracowników, którzy z racji wykonywanej pracy nie mają codziennej styczności z komputerem lub stale się przemieszczają. W ten sposób kandydatów do pracy mogą pozyskać m.in. sieci dyskontowe, hotele czy zakłady produkcyjne.

– Projektując program poleceń rekrutacyjnych każdorazowo dążymy do pełnego dopasowania jego charakteru i funkcji potrzeb Klienta. Najpierw poznajemy potrzeby zarówno firmy, jak i społeczności, która się znajduje w jej otoczeniu, czyli pracowników, alumnów, klientów czy kontrahentów, słowem wszystkich tych, od których chcemy pozyskiwać rekomendacje. Czasami najlepszym rozwiązaniem jest możliwie prosta i intuicyjna strona internetowa, ale w innych przypadkach trzeba zupełnie porzucić kanały online i skupić się na poleceniach przez SMS-a. Sprawdzają się ona zwłaszcza tam, gdzie pracownicy chętniej i częściej niż z komputera korzystają z telefonu – wyjaśnia Marcin Giełzak, wiceprezes zarządu ShareHire, pierwszej firmy w Polsce zajmującej się outsourcingiem programów poleceń rekrutacyjnych.

Polecenia SMS w praktyce

Nowa usługa ShareHire – Polecenia SMS – została stworzona wspólnie z SMSAPI, liderem masowej wysyłki wiadomości SMS. Dzięki nowemu modułowi polecający i kandydaci mogą w intuicyjny i efektywny sposób komunikować się ze sobą oraz z firmą w temacie oferty pracy. Mechanizm jest prosty. Polecający przekazuje kandydatowi zaproszenie do udziału w rekrutacji – może to zrobić przez bramkę SMS, a nawet za pomocą ulotki, broszury czy specjalnej wizytówki. Niektóre firmy posługują również ogólnodostępnymi w miejscu pracy tabletami ze specjalnie zainstalowaną aplikacją do obsługi poleceń przez SMS. Ważne jednak, aby zaproszenie było spersonalizowane – trzeba tam zamieścić dane, które pozwolą zidentyfikować osobę jako autora rekomendacji – np. numer pracownika, specjalny numer do poleceń albo służbowy mail. Kandydat wysyła SMS-a na numer telefonu podany w materiale promocyjnym, w treści wpisując np. numer przekazany mu przez polecającego. Dzięki temu system automatycznie łączy fakt spłynięcia aplikacji z dokonanym poleceniem. Następnie, jeżeli zarekomendowany kandydat zostanie zatrudniony, polecający otrzymuje nagrodę. Co istotne, o każdej istotnej decyzji, jak np. zatrudnienie albo odrzucenie kandydatury, polecający jest informowany przez SMS-a.

SMS z zyskiem dla firmy

Największe zalety komunikacji SMS w ramach programu poleceń rekrutacyjnych to dostęp do narzędzia w każdej chwili i z każdego miejsca (nawet bez dostępu do Internetu), prostota obsługi oraz szybkość polecenia – kilkanaście sekund, bez żadnych formularzy. Ta opcja sprawdzi się najlepiej w firmach zatrudniających pracowników nie spędzających czasu pracy przed komputerem. Przykładem mogą być sieci dyskontowe czy zakłady produkcyjne. Podobnie, polecenia SMS warto rozważyć w miejscach, w których zatrudnieni dużo podróżują. To właśnie oni nie rozstają się ze swoim smartfonem, na który spoglądają dużo częściej niż na laptopa.

Komunikacja SMS w ramach programu poleceń rekrutacyjnych, to ze względu na możliwe do zdobycia nagrody, element polityki benefitowej firmy. Dobrze zakomunikowane wartości wynikające z zaangażowania się w życie firmy mogą przełożyć się na zatrudnianie najlepszych kandydatów, ale też budowanie wizerunku pracodawcy w oczach zaangażowanych osób, w tym pracowników.

Chcąc zaoferować ciekawe uzupełnienie istniejącej i stale rozwijającej się kafeterii benefitów i innych świadczeń pozapłacowych firmy oferują swoim pracownikom nowy obszar zaangażowania – wsparcie procesów rekrutacyjnych. Nagradzanie pracowników za skuteczne polecenia jest naturalną formą podziękowania za ich aktywność na rzecz firmy. Najczęstsze formy nagradzania to gratyfikacja finansowa oraz nagrody rzeczowe – np. bilety do kina, vouchery na podróże, gadżety technologiczne.

Polecenia SMS w rekrutacji, to obok rozsyłania linków z ofertami pracy przez portale internetowe, drugi najczęściej wybierany sposób komunikacji w ramach programu poleceń rekrutacyjnych.

 

Źródło obrazka: [internet]

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com