Know How

5 sposobów na pozyskanie klientów w kampaniach cold e-mailowych

Choć cold marketing owiany jest złą sławą to jest niezaprzeczalnie jednym z najefektywniejszych sposobów generowania nowych leadów. Ta metoda pozwala nam szybciej i taniej pozyskać nowych klientów niż kontakt poprzez social media czy pozycjonowanie.

 

Oczywiście nie należy wybierać pomiędzy tradycyjnym sposobem generowania nowych leadów a cold emailingiem, ponieważ różne metody można z powodzeniem ze sobą łączyć. W jaki sposób prowadzić kampanię cold marketingową, by przynosiła ona korzyści?

 

Bądź nadawcą wiadomości

E-maile wysłane automatycznie z systemu do newsletterów często trafiają do zakładki „oferty”. Tylko wysyłając wiadomość z własnej skrzynki nadawczej mamy pewność, że trafi ona wprost do odbiorcy. Informacja wysłana z oficjalnej skrzynki firmowej przypomina odbiorcy ulotkę reklamową, dlatego nadawcą wiadomości cold e-mail powinna być zawsze konkretna osoba. W ten sposób zwiększają się szanse pozyskania nowego klienta za pomocą kampanii cold e-mailowej.

 

Starannie wybierz grupę docelową

Świetnym sposobem na pozyskanie klientów poprzez kampanię cold e-mailową jest odpowiednie sprecyzowanie grupy docelowej i właściwy dobór odbiorców. Postaw na jakość, a nie ilość. Zamiast wysyłać tysiące maili do anonimowych odbiorców, wybierz odpowiednie grono potencjalnych klientów i przygotuj dla nich indywidualne, spersonalizowane wiadomości, w których posługujesz się ich językiem i przedstawiasz informacje dla nich istotne.

 

Personalizuj treść

Krótkie, sprecyzowane wiadomości szybciej trafiają do odbiorcy niż informacje długie, opatrzone zbędnymi ozdobnikami czy grafikami. Staraj się napisać cold e-mail w taki sposób, by wyglądał jak wiadomość do kolegi z pracy. Poświęć trochę czasu na research i pamiętaj, że dobra personalizacja nie ogranicza się jedynie do napisania imienia odbiorcy w nagłówku!

 

Przypominaj o sobie

Pojedynczą wiadomość w skrzynce łatwo zignorować bądź przeoczyć, ale kiedy dostajemy kolejnego maila z prośbą o odpowiedź to czujemy się do niej zobowiązani. Follow-upy są niezwykle istotnym aspektem prowadzenia skutecznej kampanii cold e-mailowej. Przypominajmy o sobie zazwyczaj od 1 do 3 dni po wysłaniu pierwszego maila, załączając poprzednią wiadomość w treści. Takie działanie nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też bardzo uwiarygodnia nadawcę.

 

Nawiąż kontakt, nie sprzedawaj

Większość społeczeństwa niemal automatycznie kasuje ze swojej skrzynki odbiorczej treści reklamowe, zachęcające do kupna danego produktu lub usługi. Zadbajmy o to, by nasze maile nie zawierały w sobie szczegółowej oferty reklamowej, która od razu zniechęci czytelników. Cold e-mail ma być jedynie wstępem do rozmowy lub spotkania i ma służyć przede wszystkim nawiązaniu wartościowego kontaktu z potencjalnym klientem.

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com