Ile zarabiałbyś, gdyby wskaźnik konwersji klientów w twoim e-sklepie wynosił 10 razy więcej niż dziś? jeżeli uważasz, że osiągnięcie 30% lub 50% konwersji to mrzonka, spytaj o wyniki tradycyjnych detalistów. W książce „czekasz, aż Twój kot zaszczeka?” bracia Bryan i Jeffrey Eisenbergowie twierdzą, że w dobrze prowadzonym sklepie offline co drugi klient wychodzi z zakupionym towarem. oznacza to wskaźnik konwersji 50%. Późniejsze badania experian FootFall, firmy wyspecjalizowanej w mierzeniu liczby i zachowań klientów w tradycyjnych sklepach, weryfikują tę wielkość do 20–40%. oznacza to, że średnio co trzeci klient, który wszedł do sklepu, zostawił w nim pieniądze. Jest to wciąż imponujący wynik. oczywiście są sklepy (np. osiedlowy warzywniak), w których wskaźnik ten może wynieść 80% i więcej, ale dla porównania spójrzmy na wyniki w sklepach online. Tu konwersja gości odwiedzających sklep na klientów rzadko przekracza 5%. Według Josha Leibowitza, dyrektora w firmie konsultingowej Mckinsey, sekret wysokiego wskaźnika konwersji w tradycyjnych sklepach leży w human intelligence – wyćwiczonych, doświadczonych i czujnych handlowcach. Ich zadaniem jest zrozumienie potrzeb klienta i natychmiastowe dostosowanie do nich oferty sklepu i procesu sprzedaży. chociaż e-commerce dysponuje narzędziami, które pozwalają zebrać, zanalizować i wykorzystać informacje o kliencie do zwiększania sprzedaży – to na obecnym etapie rozwoju technologii nie zastąpią one czynnika ludzkiego. Nie potrafią zrozumieć potrzeb klienta i na nie odpowiedzieć. Wynosząca od kilkunastu do kilkudziesięciu procent „luka konwersji" między sklepem offline a online powstaje na etapie, w którym klient określa swoje potrzeby – „namierza” i wyszukuje produkt. Prześledzenie lejka konwersji potwierdza, że największa liczba użytkowników rezygnuje z zakupów właśnie wtedy. Dlatego prawidłowe wyszukiwanie na witrynie sklepowej (wyszukiwarki) i poza nią (porównywarki) stało się ostatnio jednym z głównych elementów przewagi konkurencyjnej. To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #32. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również