E-sklep i strona sprzedająca usługi internetowe, w przeciwieństwie do tradycyjnego punktu handlowego, gwarantują możliwość badania zachowań klientów. Żaden rozsądny właściciel biznesu e-commerce nie powinien ignorować tej metody na podwyższenie swoich dochodów. Twarde dane liczbowe informują, czy działania podejmowane w zakresie tworzenia mechanizmów sklepu, przygotowywania oferty czy kampanii promocyjnych idą w odpowiednim kierunku, tzn. zwiększają zyski sklepu. Sprawdzanie realizacji wyznaczonych KPI możliwe jest za pomocą oprogramowania sklepu lub zewnętrznych narzędzi, takich jak np. Google Analytics.   Co i jak mierzyć Podstawowym wskaźnikiem jest liczba wejść na stronę. Niby rzecz oczywista, ale z własnego doświadczenia widzę, że interesuje jedynie około 70% właścicieli stron internetowych. Bardzo ważne jest posegregowanie użytkowników ze względu na źródło ich wejścia. Google Analytics sam informuje o odwołaniu z wyszukiwania czy kampanii AdWords (tu dobrze jest zintegrować konto AdWords i Analytics). Warto wprowadzić także hashtagi, które umożliwią dokładniejszą analizę odwołań bezpośrednich. To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.
Foto: sxc.hu

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Zobacz również