Uruchamiając własny biznes, zastanawiamy się nad sposobem reklamy, który szybko pozwoli dotrzeć nam do potencjalnych klientów, zainteresuje ich produktem lub usługą, a w efekcie – zakończy się sprzedażą. Najszybciej  do szerokiego grona konsumentów można trafić za pośrednictwem tzw. globalnej wioski, czyli mówiąc krótko - korzystając z sieci. Jak powinna wyglądać skuteczna promocja biznesu w Internecie?   Blog firmowy  Aby promować swoją markę w sieci, nie wystarczy już tylko strona WWW z przejrzystym i intuicyjnym interfejsem oraz ładnymi zdjęciami. Elementem wyróżniającym nas na tle konkurencji będzie blog firmowy. Wbrew pozorom polscy przedsiębiorcy wciąż nie doceniają tego narzędzia służącego nie tylko pokazaniu firmy „od kuchni”, dawaniu rad klientom, ale przede wszystkim utrzymaniu z nimi kontaktu  itp. To wszystko znajduje odzwierciedlenie w sprzedaży oraz lojalności konsumentów. Prowadząc bloga firmowego, warto pamiętać, aby wpisy pojawiały się regularnie. Nie ma nic gorszego niż martwy blog, czyli taki, na którym nic się nie dzieje. Jeśli sami nie mamy czasu na wrzucanie regularnych postów, warto zlecić to specjalistom, np. agencjom content marketingowym.   Media społecznościowe  Facebook, Twitter, Google+ - media społecznościowe to dziś dla wielu ludzi podstawowe źródło informacji o tym, co się dzieje nie tylko u ich znajomych, ale również na świecie. Systematyczna aktywność na każdym z tych portali połączona z atrakcyjnym contentem pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów, wypromować nowe produkty lub usługi, nawiązać i rozwijać relacje z konsumentami, a przez to budować wizerunek własnej firmy. Warto założyć kanał na YouTube i nagrywać filmiki, które np. pokazują, jak działa narzędzie oferowane przez nasz brand itp. Dużym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju wideo instruktażowe. Na przykład, jeśli prowadzić e-sklep z herbatami czy kawami, możesz kręcić filmiki odnośnie sposobów parzenia czy podawania wybranego napoju. W przypadku profilu w social mediach, obowiązuje podobna zasada jak przy blogu – media te nie cierpią, gdy się nic nie dzieje, dlatego należy zadbać o to, aby posty ukazywały się regularnie. Pamiętajmy też, aby jak najszybciej reagować na zapytania, komentarze itp. Jak podkreślał Mark Huges w książce „Marketing szeptany” - jeden niezadowolony klient może wywołać niechęć kolejnych 26 osób. Kiedy te 27 osób wyrazi negatywną opinię w obecności 16 innych klientów każdy, to mamy już 432 klientów, którzy nie skorzystają z naszych usług. Czujność może uchronić nas przed np. poważną wpadką wizerunkową. Aby efektywniej dotrzeć do dużej liczby klientów, można skorzystać np. z opcji sponsorowanych, czyli płatnych postów.   Marketing kooperacyjny  Marketing kooperacyjny pozwala wypromować biznes w internecie, dzięki współpracy z innym podmiotem. Zwykle ma formę umowy barterowej, czyli opiera się na wymianie towaru za towar, usługi za usługę, towaru za usługę lub usługi za towar. Co ważne, nie wiąże się ona z wydawaniem pieniędzy. W przypadku promocji w sieci, może to być wymiana za zasadzie umieszczenia banerów reklamowych partnera na swojej stronie internetowej. Dobrą reklamą są również wspólne akcje marketingowe. Taka promocja przyda się zwłaszcza dopiero wchodzącym na rynek firmom. Reklamowanie się z rozpoznawalnym i mającym szerokie grono klientów podmiotem z pewnością pomoże w zaistnieniu w świadomości konsumentów. Skuteczna promocja biznesu w Internecie to nie tylko reklama i robienie szumu medialnego, np. poprzez udzielanie wywiadów, w których pełnimy rolę eksprta. Trzeba również postawić na pozycjonowanie, czyli działania, dzięki którym po wpisaniu odpowiedniej frazy, nasz serwis znajdzie się w czołówce wyszukiwań.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również