Dzięki zastosowaniu modelu Real–Time Enterprise firma na bieżąco identyfikuje i analizuje zdarzenia krytyczne dla działania biznesu. Dzięki temu może rozpoznać okazje biznesowe, unikać błędów i ograniczyć do minimum opóźnienia w kluczowych procesach. IBM proponuje wręcz definicję przedsiębiorstwa on demand, w którym model procesów biznesowych pozwala natychmiast odpowiedzieć na oczekiwania klientów, okazje rynkowe czy zewnętrzne zagrożenia. Taka firma Sprawnie adaptuje się do trendów rynkowych według łańcucha: obserwuj – zrozum – przewiduj – reaguj – reorganizuj. Taką firmę muszą cechować: Standardowe i powtarzalne zintegrowane procedury biznesowe. Zapewniają płynne przechodzenie między procesami. CRM jest narzędziem niezbędnym. Cała firmowa infrastruktura jest niezależna od urządzeń i systemu operacyjnego, zapewniając nie tylko przyspieszenie procesów, lecz także elastyczność w dostosowywaniu się do wymagań rynkowych. Integracja i dostępność informacji. Konieczne jest zbieranie danych z różnych źródeł – wewnętrznych i zewnętrznych – oraz ich ujednolicanie w obrębie przedsiębiorstwa. Kluczowy jest system dostępu do danych, oparty na technologiach zdalnych. Procesy biznesowe w czasie rzeczywistym. Ciągłe monitorowanie i raportowanie działania aplikacji poprzez automatyczne narzędzia do analizy. Automatyzacja decyzji na poziomie operacyjnym pozwoli uniknąć opóźnień związanych z podejmowaniem decyzji przez człowieka. Zamknięta pętla, czyli system się uczy. Zdarzenia biznesowe (szczególnie kryzysowe) zapisywane są w firmowej bazie danych. Dzięki monitoringowi i użyciu KPI sytuacje graniczne są szybko wykrywane, a system – w oparciu o analizę danych – proponuje konkretne rozwiązanie. Jeśli okaże się, że odpowiedź systemowa wymaga poprawy, do systemu wprowadzana jest korekta, by w przyszłości zaproponować skuteczniejsze rozwiązanie. W epoce Big Data rysują się dwa główne kierunki pozwalające na skracanie procesów biznesowych. Są to automatyzacja procesów wymagających przetwarzania dużej ilości danych oraz rozwój biznesu w oparciu o wykorzystanie strumienia danych przez analizy statystyczne – analitykę biznesową, eksplorację danych (data mining) czy wreszcie analizę predyktywną. Dużo danych? Automatyzacja! Dr Richard Hackathorn z Bolder Technology, Inc. twierdzi, że kluczem do sukcesu Real-Time Enterprise jest równowaga między automatyzacją a myśleniem. Automatyzacja ma umożliwiać skalowalność, obejmując wszystkie rutynowe działania. Potencjał intelektualny pracowników powinien być skierowany na rozwiązywanie problemów wymagających inteligencji. Amerykański SuccessFactors zautomatyzował procesy związane z organizacją wydarzeń, używając platformy Eloqua. – Poczynając od zaproszeń, rejestracji, przez autorespondery dostosowane do segmentów klientów i automatyczne mailingi przypominające, Eloqua pozwoliła zespołowi obsłużyć więcej wydarzeń oraz podnieść o 20% konwersję „osoby zarejestrowane/osoby obecne” – mówi CEO SuccesFactors, David Cain. – Wskaźnik otwierania mailingu wynosi 56%, a przedstawiciele handlowi zyskują dostęp do bazy ponad 3 tys. potencjalnych klientów miesięcznie. Baza jest posegregowana według priorytetów i rozdzielana między przedstawicieli w oparciu o podział regionalny. Dzięki segmentacji wzrósł też współczynnik konwersji „potencjalni klienci/klienci”, przy jednoczesnym skróceniu czasu konwersji.   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #28, poświęconym strategiom szybkiego rozwoju biznesu. Sprawdź pełny spis treści w dziale „numery”. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #28 za jedyne 9,90 zł.   Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© olly)

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również