Odzwierciedlenie dobrego merchandisingu w witrynie e-commerce to lepszy współczynnik konwersji, wyższe obroty, bardziej lojalni klienci, wyższa cena, którą skłonni będą zapłacić i krótszy czas, w którym podejmą decyzję o zakupie. Tradycyjny merchandising jest zbiorem praktyk służących do maksymalizacji przychodów i obrotów w punkcie sprzedaży. Zadanie merchandisera to stworzenie dla potencjalnego klienta optymalnych warunków materialnych i psychologicznych, w których można sprzedać dany produkt lub usługę. E-merchandising to przełożenie tych działań do handlu online. Tak samo jak zasady „starej” ekonomii, podstawy rzemiosła dobrego sprzedawcy nie tracą na aktualności w świecie tego, co nosi przedrostek „e-”. Droga do ideału Sylvain Duthilleul, główny architekt informacji Decathlon.fr, wyróżnia sześć elementów, które składają się na merchandising doskonały:  
  1. dobry produkt
  2. dobra cena
  3. dobre otoczenie
  4. dobra prezentacja i otoczenie
  5. dobra ilość i dostępność towaru
  6. dobra atmosfera
  7. dobry czas
(źródło: e-merchandising.net)   ...czyli niemal wszystko to, co składa się na doświadczenie kupującego. Najpierw musimy oczywiście potencjalnego klienta do naszego sklepu doprowadzić. Sprowadzenie wartościowego ruchu do sklepu to oddzielna, równie szeroka kwestia, która zasługuje na osobne omówienie. E-merchandising nie jest nauką ścisłą, ale skutki jego prawidłowego wdrożenia można jednak opisać za pomocą szeregu miar, które nazywamy kluczowymi wskaźnikami efektywności. Kluczowe wskaźniki efektywności sklepu internetowego można podzielić na trzy rodzaje: mierzące zasięg sklepu, mierzące stopień zaangażowania użytkowników oraz mierzące stopień ich aktywności, która ostatecznie wyraża się w ilości (i wysokości) transakcji, jakie notuje sklep.  Podział ten odzwierciedla trzy etapy, przez które w idealnym przypadku przechodzi w witrynie e-commerce użytkownik. Na pierwszym etapie tego procesu e-merchandising gra nieco mniejszą rolę. Najważniejsze wskaźniki, o jakich można tu mówić, to współczynnik konwersji dla ruchu użytkowników przechodzących na stronę z określonego źródła, także wg słów-kluczy wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarki, oraz średni koszt pozyskania klienta. Wskaźniki te pełnią najistotniejszą rolę przy planowaniu działań marketingowych. Ich znajomość pozwala na trafne planowanie efektywnych kosztowo kampanii sprowadzających ruch oraz na optymalizację strony pod kątem przyjazności dla wyszukiwarek.   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #30 za jedyne 9,90 zł. Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.   Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© alphaspirit)

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również