Microsoft Dynamics 365 to rodzina rozwiązań biznesowych, które wspierają firmy w różnych obszarach działalności. Jednym z takich obszarów jest marketing. Dzięki nowoczesnemu narzędziu można go znacznie usprawnić. Dynamics 365 ma wiele zaawansowanych funkcjonalności, które automatyzują różne procesy w firmie i pozwalają zwiększyć efektywność pracowników. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest Dynamics 365 Marketing, który ułatwia prowadzenie kampanii reklamowych, pozwala łatwo budować relacje z klientami i zwiększa skuteczność marketingowego przekazu firmy.

Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientami

Dynamics 365 Marketing znacznie ułatwia prowadzenie marketingu w wielu kanałach (e-mail, strony www, LinkedIn, SMS itd.). Dzięki niemu można szybko przeanalizować preferencje zakupowe klientów, ich zachowanie czy wyszukiwać potencjalnych klientów (np. w LinkedIn). Wszystko to pozwala budować relacje z klientami, przygotowywać dla nich spersonalizowany przekaz marketingowy i podtrzymywać zainteresowanie marką.

Koordynacja działań marketingowych i sprzedażowych

Ważna zaletą Dynamics 365 Marketing jest także łatwe koordynowanie działań marketingowych ze sprzedażą. Można błyskawicznie identyfikować najlepszych klientów, kierować do nich specjalnie przygotowaną ofertę i w ten sposób domykać sprzedaż. Mało tego, możliwe jest tworzenie list potencjalnych klientów z oceną punktową i prawdopodobieństwem powodzenia sprzedaży. Funkcjonalność Dynamics 365 Marketing ułatwia koordynację działań między działem marketingu a sprzedaży.

Wyznaczanie priorytetów

Opisywana tu funkcjonalność oprogramowania Microsoft wpływa na zwrot inwestycji z działań marketingowych. Można szybko udostępniać i wykorzystywać dane o klientach, ale również wyznaczać priorytety marketingowe. To z kolei umożliwia koncentrowanie się na najważniejszych działaniach. Wyznaczanie priorytetów jest poparte dokładną analizą klientów, testami A/B wiadomości e-mail itp. To pozwala wytypować klientów o najwyższym potencjale.

Dostosowanie narzędzia

Na koniec należy jeszcze podkreślić, że Dynamics 365 Marketing jest niezwykle intuicyjny, a jego funkcjonalność  można łatwo dostosować do swoich potrzeb za pomocą wbudowanych edytorów graficznych, można błyskawicznie integrować dane z innych aplikacji, prowadzić kampanie nie tylko w Polsce, ale i za granicą, nie naruszając przy tym rozporządzenia RODO.

Podsumowanie

Dynamics 365 Marketing to wszechstronne i funkcjonalne narzędzie, które umożliwi kompleksową optymalizację i automatyzację działań marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwa. Aplikacja wspiera marketingowców w: administrowaniu danymi i kontami, przepływie informacji, tworzeniu kreacji i kampanii reklamowych, zarządzaniu projektami, a także podtrzymywaniu relacji z klientami. Oprogramowanie jest kompatybilne z pozostałymi produktami z rodziny Dynamics 365 - m.in. z Dynamics 365 Sales.

Zobacz również