Reklamy
Marketing

Papier ma znaczenie

Podczas projektowania materiałów reklamowych wiele osób zapomina o wyborze odpowiedniego papieru i traktuje to drugorzędnie. Zasadniczą cechą, która odróżnia materiały cyfrowe od drukowanych jest właśnie ich nośnik, czyli przede wszystkim papier, dlatego bardzo ważne jest to, by poświęcić chwilę na jego wybór.

Kiedy warto pomyśleć o odpowiednim papierze? 

Wybór odpowiedniego papieru dla drukowanych materiałów nie jest łatwy. Papier mówi o funkcji produktu i jego jakości. Warto zastanowić się nad wyborem papieru jeszcze przed rozpoczęciem pracy przy projektowaniu, głównie ze względu na problemy z drukowaniem i koszty. To umożliwi zoptymalizowanie produkcji i projektu zgodnie z wybranym papierem. Wiele drukarni internetowych umożliwia skorzystanie z łatwych w użyciu formularzy, które ten wybór mogą usprawnić. Zanim zaczniemy pracę nad konkretnym projektem warto odwiedzić stronę wybranej drukarni (np. wejść na https://www.hexdruk.pl/) i zobaczyć jakie rodzaje papieru są do dyspozycji oraz jaki jest koszt ich wydruku. To szczególnie ważne, jeśli nasz budżet jest ograniczony, a przygotowywane przez nas materiały to wizytówki, ulotki, katalogi albo inne, których często się dotyka lub te, które są narażone na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. 

Od czego warto uzależnić wybór papieru?

W celu odpowiedniego wyboru papieru należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pierwsze z nich dotyczy tego, jak długo wydruki będą używane przez odbiorców.  Te materiały, które są wielokrotnego użytku warto odpowiednio zabezpieczyć, np. poprzez pokrycie ich jednostronną albo dwustronną folią błyszczącą albo lakierem wybiórczym UV. Ważne jest też to, jakiego produktu dotyczą materiały. Katalog z luksusowymi produktami nie może być wydrukowany na papierze złej jakości. Wizytówki powinny być drukowane na papierach o odpowiedniej gramaturze, a plakaty mieć odpowiednie zabezpieczenie przed warunkami zewnętrznymi. Jeśli oferta firmy jest związana z ekologią, to papier powinien być ekologiczny. Papier należy odpowiednio dopasować do produktu, tak, aby był z nim spójny. Warto również pamiętać o funkcjonalności wydruków oraz wygodzie ich użytkowania. 

Wizytówka – jaki papier wybrać? 

Wizytówka jest zasadniczą częścią naszej autoprezentacji i to od niej w dużej mierze zależy, czy potencjalny klient albo pracodawca się z nami skontaktuje. To z wizytówki czerpie się informacje kontaktowe. Do druku wizytówek poleca się papiery o dużej gramaturze. Dobrym wyborem jest kreda matowa 350 g. albo kreda błyszcząca 350 g. Istnieją jednak inne rodzaje papieru, na których wizytówka odpowiednio się prezentuje. Warto wejść na stronę internetową https://www.hexdruk.pl i zapoznać się z różnorodnością rodzajów papierów oraz możliwości uszlachetnienia wizytówek, tak, aby wyglądały elegancko i solidnie. 

Reklamy