Jako przedsiębiorca możesz stawiać przed sobą wiele celów, ale jednym z najważniejszych są dobre wyniki sprzedażowe. Jeśli chcesz je osiągnąć, świetny produkt i płatna reklama to za mało. Jest jeszcze jeden ważny element tej „układanki”. To pozycjonowanie w Google. Zobacz, dlaczego odgrywa tak istotną rolę i dowiedz się, jak mądrze zainwestować w to narzędzie.

SEO pozycjonowanie – co to jest?

Pod trzema literami – SEO – kryje się anglojęzyczna nazwa: „Search Engine Optimization”, która oznacza optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki. Czy to pojęcie tożsame z pozycjonowaniem? Właściwie tak, ponieważ dostosowanie serwisu WWW w taki sposób, aby był bardziej zauważalny przez Google jest wykonywane po to, aby zajmował on wyższe miejsca na liście wyników wyszukiwania.

Dlaczego to takie ważne? Załóżmy, że chcesz kupić nowy telefon. Gdzie skierujesz swoje kroki w pierwszej kolejności? Chociaż są osoby, które na to pytanie odpowiedzą: „do salonu operatora komórkowego” lub „do sklepu z elektroniką”, dziś zdecydowana większość klientów zacznie właśnie od Google. Skorzystają z tej wyszukiwarki np. po to, aby dowiedzieć się, jakie są modele urządzeń na rynku czy też, ile kosztują. Każda z tych sytuacji to potencjalna okazja sprzedażowa. Im jest ich więcej, tym firma, której oferta wyskakuje na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, ma wyższe szansę na pozyskanie klienta. Tak właśnie działa SEO. Dlatego pozycjonowanie w Google powinno być ważną częścią Twojej strategii marketingowej – bez względu na branżę, w której dajesz.

Jak pozycjonowanie SEO, pozwoli Ci się stać widocznym dla klientów?

Jakie korzyści niesie za sobą SEO? Pozycjonowanie pozwala Ci skuteczniej dotrzeć do odbiorców, którzy należą do Twojej grupy docelowej. Sprawia, że:

  • link do Twojej strony pojawia się na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania, co znacząco zwiększa szansę na to, że odbiorca przejdzie właśnie na nią,
  • zwiększa się ruch w serwisie, a klienci coraz lepiej zapoznają się z Twoją ofertą,
  • zyskujesz więcej „punktów kontaktu” z klientami na różnych etapach lejka zakupowego – będąc widocznym w Google, możesz zarówno zbudować i wzmocnić świadomość swojej marki, jak również poprowadzić klienta w stronę konwersji,
  • docelowo poszerzasz portfel klientów i zwiększasz sprzedaż – o ile, wykorzystasz szanse płynące z pozycjonowania.

To jednak nie wszystko. Pozycjonowanie pozwala również znacząco obniżyć koszty pozyskania pojedynczego klienta. – Pozycjonowanie SEO to długofalowa strategia, której efekty utrzymują się przez wiele miesięcy. Po pierwszym wysiłku włożonym np. w przebudowę strony internetowej i nasycenie ją dużą ilością wartościowych tekstów wydatki na SEO mogą się obniżyć, a efekty będą się nadal utrzymywać – wyjaśnia ekspert z firmy Fabryka Marketingu, która specjalizuje się w pozycjonowaniu oraz innych aspektach marketingu internetowego.

Jak się skutecznie pozycjonować w Google?

O ile, jeszcze kilka lat temu samodzielne próby pozycjonowania mogły przynosić oczekiwane efekty, o tyle dzisiaj jest to znacznie większe wyzwanie – w SEO (pozycjonowanie) inwestuje coraz więcej firm. Dlatego najrozsądniejszą strategią jest podjęcie współpracy z doświadczoną agencją SEO, która umiejętnie dostosowuje się do ciągle zmieniających się wymogów stawianych przez algorytmy Google. Ich modyfikacja następuje nawet kilkaset razy w ciągu roku!

Co może zrobić dla Ciebie agencja? Przede wszystkim przeprowadzi pogłębiony audyt SEO i przyjrzy się bliżej specyfice Twojej działalności oraz konkurencji w niszy biznesowej. W efekcie wypracuje spójną i efektywną strategię działań SEO – pozycjonowanie bez niej może się skończyć „przepalaniem budżetu”. Same prace związane z pozycjonowaniem obejmą m.in.:

  • optymalizację kodu strony – tak, aby działała ona płynniej i bez błędów,
  • dobór odpowiednich słów kluczowych, na które możliwe jest skuteczne pozycjonowanie,
  • optymalizację linków,
  • dodanie meta tagów,
  • nasycenie strony wartościowymi treściami, które będą atrakcyjne dla odbiorcy, a jednocześnie dopasowane do wymogów Google.

Pamiętaj: prace związane z pozycjonowaniem w Google zajmują sporo czasu, a ich efekty widać dopiero po kilku miesiącach. Warto jednak być cierpliwym, ponieważ wypracowane wyniki są długotrwałe, a zainwestowane w SEO pieniądze przynoszą zwrot z wysoką nadwyżką. Spróbuj i przekonaj się sam!


Zobacz również