Reklamy
Marketing

Pozycjonowanie long tail – co warto o nim wiedzieć?

Pozycjonowanie long tail jest pojęciem, które łączy się bezpośrednio z branżą e-commerce. Pojęcie ,,long tail” oznacza w praktyce ,,długi ogon”. Warto dodać, że tego rodzaju pozycjonowanie łączy się z długimi i mocno sprecyzowanymi frazami kluczowymi. W praktyce wygląda to tak, że po wpisaniu przez klienta hasła kluczowego, bardzo szybko odnajdzie on to czego szuka. Istotne jest zatem, aby frazy kluczowe określały merytoryczne i sprecyzowane informacje dotyczące określonego produktu. W ten sposób klient z pewnością trafi na właściwy odnośnik do strony internetowej w wyszukiwarce.

Long tail a wzrost sprzedaży

Warto zaznaczyć, iż pozycjonowanie long tail, znacząco pomaga w uzyskaniu wysokiej pozycji w rankingu internetowej wyszukiwarki. Długie i odpowiednio zdefiniowane frazy kluczowe prowadzą bezpośrednio do wzrostu sprzedaży w danym sklepie. Jest również inny ważny aspekt używania haseł opierających się o long tail. Mianowicie frazy te spotykają się z mniejszą konkurencją.

Zasada w tym względzie jest prosta: im krótsza i bardziej ogólna jest fraza kluczowa tym konkurencja jest zdecydowanie większa. Dzieje się tak dlatego, iż pod taką frazą znajduje się mnóstwo wyników wyszukiwania. Oczywiście działanie tej zasady ma również odzwierciedlenie w drugą stronę. Im więcej konkretnych, sprecyzowanych słów kluczowych się poda, tym bardziej sklep internetowy może wyróżnić dany produkt względem innych, konkurencyjnych. Najlepsze w tym zakresie są frazy kluczowe, w których znajduje się około 5-6 słów.

Długie frazy kluczowe w praktyce

Model szerokiego pozycjonowania long tail wpływa bezpośrednio na wzrostu ruchu na stronie internetowej. Dzięki takiemu modelowi działania w szybkim czasie można zaobserwować wzrost przychodu w swoim sklepie. Taki model działania pozwoli zwiększyć rozpoznawalność marki w branży e-commerce, w której trzeba się wyróżniać. Frazy oparte o szerokie pozycjonowanie mogą dotyczyć także branży niszowej.

Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które chcą sukcesywnie wyróżnić swoją markę na tle innych. Takie pozycjonowanie pozwoli dotrzeć do potencjalnego klienta dzięki małym zasobom finansowym. Z pewnością im bardziej sprecyzowana jest fraza, tym jest większa szansa na zakończenie wizyty w sklepie internetowym sukcesem i finalną sprzedażą produktu bądź usługi.

Pozycjonowanie long tail skuteczne w e-commerce

Zatem reasumując warto pamiętać, że działanie oparte o długie frazy kluczowe przynosi sukces w rozwijającej się prężnie branży e-commerce. Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorca może wyróżnić produkt ze swojego sklepu internetowego na tle konkurencji. Co jest również ważne, dociera on do sprecyzowanego odbiorcy, który może być potencjalnym kupcem. Jest to bez wątpienia zaawansowana forma marketingu, która przynosi owocne korzyści. Wysoka pozycja w wyszukiwarce daje możliwość dotarcia do jak największej ilości potencjalnych klientów. Warto zatem wybrać taką frazę, która pozwoli się znaleźć w pierwszej „trójce”.

Więcej informacji
Informacje dodatkowe znajdziesz na stronie Lembicz.pl – blog o marketingu internetowym, tradycyjnym i biznesie.

Reklamy