Marketing

Kampania OOH – wyróżnij się z tłumu

Kampania OOH to rodzaj przekazu marketingowego, z którym mamy kontakt codziennie, choć często całkiem nieświadomie. Reklamy tego typu są umieszczane na billboardach, telebimach, tablicach reklamowych czy po prostu na budynkach. Czy taka forma promowania marki może przynieść przedsiębiorcy realne korzyści?

 

Kampania OOH, czyli poza domem

 

Popularny skrót OOH pochodzi od angielskich słów „Out of home”, oznaczających reklamę mającą dotrzeć do konsumentów znajdujących się poza domem. Reklama zewnętrzna ma zatem eksponować wybrane treści w widocznym miejscu tak, aby trafić do jak największej grupy odbiorców i budować ich pozytywne nastawienie do reklamowanego produktu bądź usługi. Przekazem marketingowym w formie OOH możemy nazwać proste plakaty czy banery, ale także interaktywne nośniki, np. telebimy. Jedną z wariacji na temat tego typu reklamy jest DOOH, czyli wizualna elektroniczna komunikacja, która dopasowuje przekaz do konkretnych miejsc, pór roku czy nawet płci i wieku widza za pomocą technologii wykrywania twarzy.

 

Wyjdź poza schemat – reklama ambientowa

 

Specyficznym rodzajem reklamy OOH jest reklama ambientowa, czyli przede wszystkim reklama nietypowa. Zakłada ona niekonwencjonalne wykorzystanie wszelkich dostępnych przestrzeni, często nieużywanych wcześniej w ramach nośnika przekazu reklamowego. Kampania ambientowa pojawia się na tramwajach, szlabanach drogowych czy w budynkach użyteczności publicznej. Taką reklamę przygotowuje się pod kątem wybranej grupy odbiorców, którzy często zyskują możliwość wejścia z reklamą w interakcję. W ten sposób można znacząco wyróżnić swoją markę z tłumu standardowych przekazów marketingowych, których setki mijamy na ulicy, a także zyskać nowych, lojalnych klientów.

 

Przyciągnij klientów

 

Wciąż narzekamy na ilość billboardów i treści reklamowych, które zaśmiecają nasze miasta i ulice, dlatego wielu przedsiębiorcom reklama zewnętrzna wydaje się nieskuteczna, a wręcz odstręczająca dla konsumenta. Obecnie raczej wolimy inwestować środki w kampanie marketingowe przeprowadzane w cyberprzestrzeni, ponieważ Internet z roku na rok staje się w Polsce coraz bardziej opiniotwórczym źródłem. Tymczasem dobrze przygotowana kampania reklamowa OOH może przyciągnąć uwagę i wzbudzić sympatię nawet u zupełnie przypadkowych przechodniów, którzy dotychczas nie byli zainteresowani naszymi produktami czy usługami.

 

Kampania OOH jest skuteczna wtedy, gdy będzie opierała się na niekonwencjonalnym pomyśle. W ten sposób nie tylko przyciągnie spojrzenia tłumów, ale także zyska ich aprobatę i być może rozprzestrzeni się na zasadzie viralu.

Źródło obrazka: [internet]

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com