Podejście do prowadzenia biznesu zgodnie z powiedzeniem „Nieważne jak o tobie mówią, byleby mówili”, raczej nie powinno definiować ciebie, jeśli zależy ci na lojalnych klientach i wysokich obrotach. Jak zatem sprawić, aby inni cię zapamiętali, ale w pozytywnym świetle?   O dziwo, wśród polskich przedsiębiorców przekonanie, że dopóki się mówi o naszym produkcie czy usłudze, to nie mamy nad czym debatować, jest dość powszechne. Wprawdzie, kiedy spada na nas stos negatywnych opinie i wyzwisk, obawiamy się, czy to nie zaszkodzi wizerunkowi marki, ale w ostatecznym rozrachunku wierzymy, że ten szum przyniesie coś dobrego. Dlaczego to zgubne myślenie? Przede wszystkim, dlatego, że raz nadszarpnięty wizerunek marki, trudno będzie odbudować. Poza tym ludzie nie lubią wydawać pieniędzy w ciemno, a gdy klienci będą o nas źle mówić i odradzać nas innym konsumentom, raczej nie mamy co liczyć na dobre efekty. Co zatem zrobić, aby nas zapamiętano, ale w sposób, który będzie przynosił nam nowych klientów, budował pozytywny wizerunek, robił szum, a jednocześnie zwiększał zysk?   Wykorzystaj mechanizm ROPO ROPO (z ang. Research Online, Purchase Offline) najprościej mówiąc jest to potrzeba poszukania informacji o produkcie lub usłudze przed dokonaniem zakupu. Najczęściej klient zasięga informacji w Internecie, aby następnie pójść do sklepu stacjonarnego i tam dokonać zakupu. Mechanizm może też zadziałać odwrotnie – klient zobaczy coś w tradycyjnym sklepie, zgromadzi odpowiednia ilość danych i dokona zakupu online. Dlatego tak ważne jest, aby być widocznym w miejscach, w których szukają konsumenci, czyli dbać o SEO, które pozwoli być wysoko w wyszukiwaniach Google. Nawet jeśli klient wejdzie na naszą witrynę, ale nie dokona zakupu to już będzie mieć w świadomości naszą markę. Zwłaszcza, gdy mamy przejrzysty interfejs, poruszanie się po stronie odbywa się intuicyjne, widnieją tu wszystkie niezbędne informacje, mamy unikalne i eksperckie treści, dobrą bazę produktów, a ścieżka zakupowa jest szybka i prosta. Możliwe, że klient będzie szukać opinii o nas dalej – wśród znajomych, rodziny czy na forach i uzyskując potwierdzenie swojego wrażenia, wróci i dokona zakupu. Warto też zainwestować w reklamy sponsorowane, czyli AdWords, które zapewnią stałą pozycję w dobrze widocznym miejscu (patrz punkt niżej). Duże znaczenie ma również współpraca między offlinem i onlinem. Jeśli klient wychodzi ze sklepu stacjonarnego, niech wie, że znajdzie nas też w Internecie, że tam jako na nowego klienta, czeka na niego rabat itp.   Remarketing  Remarketing to powtórne działania marketingowe podjęte w stosunku do potencjalnego klienta, który odwiedził twoją stronę WWW lub skorzystał z aplikacji mobilnej, ale nie podjął żadnej innej aktywności. Jednak pozostawił coś po sobie – pliki cookies. Remarketing pozwala on przypomnieć im o marce w momencie, gdy są skłonni dokonać zakupów z obszaru produktów lub usług, które ona oferuje. W tym celu będziesz musiał umieścić w swoim serwisie lub aplikacji tag remarketingowy (krótki fragment kodu z AdWords) oraz stwórz listy i kampanie remarketingowe, które będą je wykorzystywać. Dzięki temu, gdy klient przegląda serwisy należące do Google lub szuka w przeglądarce fraz związanych z produktem lub usługą, którą oferujesz, wyświetla mu się twoja reklama.   Występuj jako ekspert  Ludzie nie lubią kupować w ciemno, zwłaszcza w Internecie, gdzie nie mają szansy fizycznie obcować z towarem, który ich interesuje. Dzięki informacjom pozyskanym online, które nie będą tylko suchym opisem marketingowym pełnym wzniosłych haseł, ale rzetelną wypowiedzią, z czym klient ma do czynienia, jak to działa i jakie korzyści przyniesie mu zakupu towaru, uzna, że naprawdę warto skorzystać z twoich usług. Dostarczanie unikalnych treści w postaci bloga firmowego to również sposób na wplecenie w treść nieco „siebie” przez co twoja marka może zyskać na wiarygodności i pokazać się z bardziej „ludzkiej” strony. Możesz też komentować posty, teksty, wpisy na blogach czy innego typu działania marek lub osób z twojej branży. Prezentując swoje zdanie, logiczne wytłumaczenie tego, że dana osoba ma/nie ma racji, pokazując eksperckie podejście z pewnością dasz się zapamiętać.

Zobacz również