Część branż podlega szczególnym przepisom w zakresie reklamy. Mowa o prawnikach, radcach prawnych, komornikach, lekarzach i innych zawodach zaufania publicznego. Przepisy mówią, że „Podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.” Oznacza to, że podmioty medyczne mogą przekazywać informację o zakresie i rodzaju udzielanych świadczeń i na tym powinny skupić się w marketingu medycznym.

Co jest dozwolone w marketingu medycznym?

W Uchwale Naczelnej Rady Lekarskiej umieszczono informacje na temat danych, które mogą znaleźć się w marketingu usług medycznych:

  • Tytuł zawodowy, imię i nazwisko;

  • Miejsce, dni i godziny przyjęć;

  • Rodzaj wykonywanej praktyki zawodowej;

  • Stopień i tytuł naukowy;

  • Specjalizacje medyczne;

  • Umiejętności z zakresu węższych dziedzin medyczny;

  • Umiejętności z zakresu udzielania określanych świadczeń zdrowotnych;

  • Szczególne uprawnienia;

  • Numer telefonu;

  • Określenie cen i sposobu płatności za świadczone usługi;

Te informacje z powodzeniem możemy zamieścić na naszej stronie internetowej, a także w reklamach, dlatego marketing usług medycznych jest możliwy. Należy pamiętać, aby nasze reklamy były pozbawione przekazu reklamowego, które nakłania do skorzystania z usług medycznych.

Co jest niedozwolone w marketingu usług medycznych?

Jeżeli chcemy tworzyć marketing medyczny musimy dokładnie przemyśleć swój przekaz. Musimy oddzielić przekaz reklamowy od informacji, które są dozwolone. Marketing usług medycznych nie może zawierać haseł bezpośrednich oraz grafik, które sugerują reklamę. Czego nie można robić w marketingu medycznym?

  • Porównywać swoich usług do konkurencji;

  • Używać przymiotników wartościujących, np. najlepszy, najskuteczniejszy;

  • Obiecywać i gwarantować skuteczność terapii, zadowolenia z usług, satysfakcji z obsługi;

  • Używać języka perswazji;

  • Używać języka wprowadzającego w niepokój, stan wzburzenia lub dyskomfortu;

Jak promować usługi medyczne?

Marketing placówek medycznych wymaga odpowiedniej wiedzy na temat dozwolonych informacji oraz podejmowanych działań. Podmioty medyczne mogą promować zdrowie i w tym celu mogą wykorzystywać różne kanały, np. social media. Publikacja postów, artykułów blogowych, filmów, porad i ciekawostek na temat zdrowia i dbania o nie są dozwolone i powinny być wykorzystywane. W tym celu warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy pomogą w przygotowaniu profesjonalnych materiałów i przekazów. Zlecając marketing medyczny specjalistom mamy pewność, że jest on wartościowy i zgodny z obowiązującymi specjalistami. Poszukujesz agencji, która zajmie się marketingiem medycznym? Zapoznaj się z ofertą Agencji marketingowe 3-A.


Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?