Rosnącą popularnością cieszą się rozwiązania i platformy no code/low code. Pozwalają na tworzenie aplikacji mobilnych czy webowych bez potrzeby posiadania wiedzy programistycznej. Działaniami z tym związanymi zajmują się wyspecjalizowane agencje. Sprawdzimy, co obejmuje współpraca z nimi.

No code i low code development – o co w tym chodzi?

To narzędzia umożliwiające budowę aplikacji bez konieczności programowania. Projektując aplikacje dedykowane, nie ma potrzeby formułowania kodu linijka po linijce – aplikacje buduje się metodą drag & drop, korzystając z gotowych funkcjonalności. 

Dostępne są dwa rozwiązania:

  • no code – za ich pomocą samodzielnie, przy wykorzystaniu gotowych komponentów, można stworzyć stronę WWW, aplikację desktopową i mobilną,
  • low code – pozwalają na tworzenie aplikacji na podstawie gotowych komponentów, ale w przypadku zaawansowanych funkcjonalności niezbędne jest dopisanie własnego kodu.

Zakres współpracy z agencją no code / low code 

Zajmuje się kompleksową obsługą, jeśli chodzi o tworzenie rozwiązań informatycznych. Projektuje zarówno standardowe aplikacje, służące na przykład do zarządzania pojedynczymi procesami biznesowymi (zamówienia, płace, raporty), jak również produkty bardziej złożone, rozbudowane. Dedykowane rozwiązania IT w tym zakresie mogą dotyczyć zarówno MVP (Minimum Viable Product), czyli produktów gotowych do wprowadzenia na rynek w podstawowej formie, jak również późniejszej ich rozbudowy i modyfikacji dla zapewnienia pełni funkcjonalności i wysokiej satysfakcji użytkowników.

Decydując się na skorzystanie z usług agencji no code / low code, uzyskuje się:

  • doradztwo pod kątem budowy optymalnego rozwiązania – w niektórych firmach wystarczy budowa prostej aplikacji, w innych chodzi o bardziej skomplikowane systemy,
  • opracowanie prototypu oraz testowanie go, w tym sprawdzenie użyteczności pod kątem preferencji odbiorców produktów czy usług,
  • wdrożenie finalnego rozwiązania przy uwzględnieniu określonych i sprecyzowanych na etapie projektu potrzeb Klientów,
  • wsparcie techniczne i opiekę serwisową – szybkie wprowadzanie modyfikacji czy rozbudowa rozwiązania, na przykład wraz z rozwojem firmy lub rozszerzeniem oferty w ramach aplikacji.

Pracownicy agencji posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie realizowania projektów w technologiach no code i low code. Do wytwarzania rozwiązań wykorzystują narzędzia i platformy, takie jak Bubble, AppGyver, Webflow – wszystko po to, by dostarczyć kompletne, dopasowane do potrzeb rozwiązanie.

Atrakcyjna alternatywa dla software house’ów oraz aplikacji szytych na miarę?

Zdecydowanie tak, choć wydawać by się mogło, że działania wyglądają podobnie. Z pozoru tak jest – agencje no code low code, tak jak software hous’y, projektują, testują i wdrażają nowoczesne, funkcjonalne i dedykowane rozwiązania IT.

W czym tkwi różnica? W efektywności i sprawności całego procesu:

  • czas potrzebny na wykonanie kompletnego systemu nawet trzykrotnie,
  • koszty o około 50%.

(źródło danych: https://havenocode.io/pl/usluga-mvp)

Jest to szczególnie ważne w przypadku start-upów, które muszą jak najszybciej pozyskać nowych kontrahentów, jednak często nie dysponują dużym budżetem. Z pomocą agencji stworzenie e-sklepu, aplikacji do rezerwacji czy job board’u nie wiąże się z wysokimi kosztami, a realizacja jest możliwa w znacznie krótszym czasie. To rozwiązanie przydatne dla firm z sektora MŚP oraz dużych przedsiębiorstw, a nawet poszczególnych działów w nich funkcjonujących. Produkty wytwarzane przez agencję no code / low code mogą odpowiadać na określone potrzeby, na przykład działu HR, marketingu i innych.

Dlatego warto zainteresować się ofertą agencji, które zajmują się rozwiązaniami typu no code/low code. Tak jak w przypadku software hous’ów, tworzą aplikacje dedykowane oraz umożliwiają automatyzację procesów, ale dochodzi do tego o wiele szybciej i korzystniej pod względem finansowym.


Zobacz również