Jak głosi stare porzekadło: „Nikt nie jest samotną wyspą”. Dotyczy to oczywiście relacji interpersonalny oraz więzi prywatnych. Czy jednak tylko tego? Relacyjność jest równie ważna w budowaniu wizerunku biznesowego, a zwłaszcza w personal brandingu.

Czym jest personal branding? Dlaczego warto skupić się na nim, podczas rozwijania firmy? O tym wszystkim opowiemy w dalszej części tekstu.

Marka osobista – co to takiego?

Marka osobista (lub inaczej personal branding) to sposób w jaki dana osoba jest odbierana wśród klientów i kontrahentów. To także wszystkie elementy promowania siebie, swoich usług i produktów, które prowadzą do pozyskania klientów oraz zbudowania solidnej pozycji na rynku, opartej na zaufaniu społecznym.

Jak powiedział Jeff Bezos: Your brand is what other people say about you when you are not in the room (Własna marka jest tym, co ludzie mówią o Tobie, kiedy nie ma Cię w pokoju).

Dlaczego warto zadbać o markę osobistą w biznesie?

Z jakich powodów opinia innych ludzi jest tak ważna? Przede wszystkim to, jak widzą nas inni wpływa na pozyskiwanie kontrahentów i partnerów biznesowych, którzy chcą działać wspólnie z nami. To także szansa na przekonanie do siebie klientów, którzy kupią produkt lub skorzystają z konkretnych usług.

Współczesny biznes nie kładzie już głównego nacisku na sam produkt do sprzedania. Równie ważne są relacje oraz zaufanie do danej firmy lub osoby. A to właśnie można zyskać, jeśli zadba się o markę osobistą.

Personal branding to skuteczny sposób na bycie w kontakcie z odbiorcami na poziomie personalnym. Potencjalni klienci zazwyczaj bardziej ufają ludziom, których poznali lub o których już wcześniej słyszeli, niż anonimowym firmom bez twarzy. To zatem sposób na zbudowanie solidnych relacji, przynoszących szereg profitów.

Dbanie o markę osobistą to szansa na uwypuklenie swoich najmocniejszych stron, profesjonalizmu i zalet, które mogą najskuteczniej przekonać odbiorców do tego, że powinni zdecydować się na współpracę właśnie z tą konkretną osobą. Więcej na temat znaczenia marki w budowaniu wizerunku firmy można przeczytać na stronie: https://adriankolodziej.pl.

Elementy personal brandingu

Z czego składa się dobra marka osobista? Jej sercem jest tożsamość, czyli to, kim dana osoba jest i co takiego ma do zaoferowania innym, dzięki wykorzystaniu swojej wiedzy, mocnych stron, przekonań i wartości. To one kształtują misję, czyli sens życia oraz wizję biznesową na przyszłość.

Dokładne określenie poszczególnych elementów oraz zbudowanie spójnego i szczerego wizerunku, który będzie towarzyszył przedsiębiorcy na każdym etapie prowadzenia firmy, w różnych sytuacjach społecznych i biznesowych, to klucz do sukcesu. Profesjonalna marka osobista musi być obecna we wszystkich przestrzeniach, od tego jak dana osoba reaguje podczas bezpośrednich spotkań, jak przygotowuje materiały promocyjne, jak przedstawia siebie i swoją w prasie lub social mediach.

Dopiero kompleksowe podejście do tematu sprawia, że osoba może być odbierana jako godna zaufania i profesjonalna, a to przekłada się na zwiększenie zasięgów, docieranie do wartościowych osób oraz budowanie solidnej firmy, opartej nie na zwykłej reklamie, a na trwałych relacjach i ludziach.


Zobacz również

Od projektu do budowy - hale logistyczne i magazynowe
Od projektu do budowy - hale logistyczne i magazynowe
Na czym polega audyt finansowy w biurze rachunkowym?
Na czym polega audyt finansowy w biurze rachunkowym?