Dobrą! Łatwiej powiedzieć, niż zrobić? W poniższym artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji, z którą będziesz prowadzić swoje działania i windować (hope so!) wyniki swojej firmy coraz wyżej.

Zacznij od celów

Każda agencja reklamowa jest inna i inaczej będzie podchodzić do analizy otrzymanego briefu, to fakt. Jednak niezależnie od tego, to właśnie on - brief - powinien w zupełności wyjaśniać, czego Ty, jako Klient od Agencji oczekujesz. Wszak marekting to swojego rodzaju inwestycja - lokowane w reklamę pieniądze w jakiś sposób muszą się zwrócić. W briefie ujmij więc wszystko, czego oczekujesz od działań. Jeśli nie działasz sprzedażowo, określ w liczbach lub procentowo, o ile powinna zwiększyć się np. liczba użytkowników na stronie, liczba osób zapisanych do newslettera czy liczba followersów w social mediach.

Klienci i kampanie, czyli portfolio i renoma

Albo… ile to kosztuje ;) Wszak za dużym doświadczeniem, dużą ilością zadowolonych klientów (patrz: referencje!), wysokobudżetowymi kampaniami idzie renoma, a w parze z nią także cena. Jeśli jesteś przedstawicielem jednej z tych firm, którą po prostu stać na wielkie działania - dokonaj researchu wśród największych i cenionych agencji świata reklamy. Jeśli Twój budżet nie pozwala na współpracę z największymi, znajdź perłę wśród tych, które doskonale rozumieją Klientów i cieszą się nie mniejszym uznaniem, prezentując rzeczowe portfolio.

Współpraca i obsługa - czego wymagać?

Współpraca z agencją reklamową nie zawsze jest prosta. Częste nieporozumienia wynikają z braku porozumienia pomiędzy stronami. By ich uniknąć lub doprowadzić do sytuacji win-win zawsze powołujmy się na umowę. To w niej określone są wszystkie czynności, których zobowiązuje się dokonać agencja w ramach określonego budżetu. Jako wykonawca oczywiście zrobi nawet o wiele więcej - w końcu zależy jej nie tylko na pozytywnych relacjach, ale i na budowaniu portfolio, którym będzie mogła się pochwalić na branżowych konferencjach.

We współpracy z agencją warto zwracać uwagę także na jedną rzecz. Specjaliści, którzy w niej pracują naprawdę wiedzą, co robią. Nie bez powodu występują jako prelegenci na marketingowych wydarzeniach. Dlatego przy współpracy warto zachęcić zespół do jak najczęstszego kontaktu z nimi: zadawanie wielu pytań, dyskutowanie, wymienianie maili, wspólne calle poświęcone analizie działań pozwolą Twojemu zespołowi zyskać wiedzę i  doświadczenie. A taki bonus z pewnością pomoże Wam w przyszłości działać jeszcze więcej, bardziej i szerzej oraz realizować coraz ambitniejsze KPI.


Zobacz również

Kompleksowe zarządzanie obsługą klienta
Kompleksowe zarządzanie obsługą klienta
Produkcja toreb papierowych - jak są produkowane?
Produkcja toreb papierowych - jak są produkowane?