Spójna identyfikacja wizualna firmy to obecnie podstawa, dzięki której można zbudować wiarygodność firmy na rynku i zyskać nowych klientów. W jaki sposób ją stworzyć? Dlaczego spójna identyfikacja wizualna firmy jest tak ważna? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Jak stworzyć spójną identyfikację wizualną firmy?

Od czego zacząć tworzenie spójnej identyfikacji wizualnej firmy? Pierwszym krokiem powinno być opracowanie strategii firmy, ponieważ identyfikacja wizualna jest jednym z jej elementów. Mając gotową strategię można zadbać o to, by aspekty wizualne były z nią spójne. W tym celu warto zastanowić się nad tym, czym firma ma się wyróżniać oraz z czym powinna kojarzyć się odbiorcy. Tworząc identyfikację wizualną firmy należy zatem skupić się na tym, co chcemy przekazać klientom, a także jakie emocje powinni oni odczuwać kontaktując się z firmą. Bardzo ważną kwestią jest również określenie wartości, którymi będzie kierowała się firma, ponieważ przedstawienie ich projektantom oraz grafikom znacznie ułatwi im pracę.

Elementy identyfikacji wizualnej firmy

Spójna identyfikacja wizualna firmy wymaga zadbania o wiele elementów, które z pozoru mogłyby wydawać się mało istotne. Warto jednak mieć świadomość, że obecnie nie wystarczy opracowanie ładnych wizytówek z własnym logo, by dotrzeć do klientów i przekazać im informacje o sobie. Tworząc spójną identyfikację wizualną należy bowiem zadbać nie tylko o drukowane materiały marketingowe (np. wizytówki, papier firmowy, koperty, teczki, ulotki), ale również wiele innych elementów, czego przykładem może być chociażby wygląd wykorzystywanych opakowań. Należy bowiem mieć świadomość, że producent opakowań kartonowych jest w stanie dowolnie spersonalizować je dla firmy. Wykorzystywanie ich pozwala budować świadomość marki, a także przekazywać klientom swoje wartości, co buduje pozytywne skojarzenia z firmą. Oczywiście elementów identyfikacji wizualnej firmy jest znacznie więcej, a wymienić wśród nich należy chociażby: kolorystykę marki, wygląd strony internetowej oraz grafik na social mediach, czy dress code pracowników. Wszystko powinno być nie tylko spójne, ale również zapisane w księdze identyfikacji wizualnej, która zawiera aspekty, na których firma buduje swoją markę oraz przekazuje wartości.

Dlaczego spójna identyfikacja wizualna firmy jest tak ważna?

Spójna identyfikacja wizualna firmy to kwestia, o którą powinno zadbać każde przedsiębiorstwo, niezależnie od branży w której działa. Dlaczego jest to aż tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że pozwala rozwijać markę, a co za tym idzie pozyskiwać nowych klientów. Przykładem może być handel, gdzie w wielu przypadkach ten sam produkt jest dostępny u różnych sprzedawców w podobnej cenie. Co zatem sprawia, że klienci kupują w konkretnym sklepie? Przede wszystkim jego wiarygodność oraz renoma, która po części została zbudowana dzięki spójnej identyfikacji wizualnej. Chodzi w tym przypadku o pozytywne skojarzenia z danym logo, co przekonuje do podjęcia decyzji zakupowej. W związku z tym należy zadbać o spójną identyfikację wizualną, by budować świadomość marki wśród klientów. Przykładem mogą być wspomniane już personalizowane opakowania, które można zamówić pod hasłem: opakowania kartonowe Bielsko, czy opakowania Tychy. Profesjonalny producent opakowań kartonowych jest bowiem w stanie nie tylko dostarczyć wysokiej jakości kartony, ale również umieścić na nich dowolne informacje.

Podsumowując należy stwierdzić, że spójna identyfikacja wizualna firmy to klucz do budowania świadomości marki wśród klientów. Tworząc ją należy zatem zadbać o to, by odpowiadała jej strategii oraz przekazywanym wartościom.


Zobacz również

Ile kosztuje dobra sprężarka śrubowa?
Ile kosztuje dobra sprężarka śrubowa?
Tablety przemysłowe - dla kogo będą odpowiednie?
Tablety przemysłowe - dla kogo będą odpowiednie?