Strona WWW ma pozyskiwać klientów, budować wizerunek przedsiębiorstwa oraz zapewniać rozwiązania, dzięki którym możliwe będzie utrzymywanie relacji z internautami i komunikacja z nimi. Witryna hobbystyczna może na siebie zarabiać, np. na programach partnerskich. Co powinna zawierać strona, aby realizowała te cele?

Skuteczna strona WWW – niezbędne elementy

Odbiór witryny przez użytkownika zależy od wielu czynników. Internauci są przyzwyczajeni, że mają do czynienia z coraz bardziej dopracowanymi rozwiązaniami. Nie dają witrynie wiele czasu na ich przekonanie do zapoznania się z zawartością serwisu. Jeśli strona długo się ładuje, ma to negatywny wpływ na konwersję. Wielu internautów nie będzie czekać, aż witryna w końcu się załaduje – zamkną ją i otworzą inną. Dlatego serwis trzeba dopracować, mając na uwadze doświadczenia i wymagania internauty. Co powinna zawierać strona WWW?

Dane kontaktowe

Jeśli internauta odwiedza witrynę, na której chce coś kupić lub skorzystać z usług, prawdopodobnie sprawdzi, czy w serwisie podane są dane adresowe, e-mail i telefon. To niezbędne elementy, które uwiarygodniają stronę. Użytkownik musi wiedzieć, że ma do czynienia z prawdziwym, istniejącym przedsiębiorstwem. Brak danych ma bardzo negatywny wpływ na konwersję.

Szyfrowane połączenie

Witryny, które nie korzystają z tego rozwiązania, są oznaczane przez przeglądarkę Chrome jako niezabezpieczone. Jeśli serwis ma włączony certyfikat SSL, jego adres zaczyna się od https:// zamiast http://. Nie wymaga to korzystania z płatnego rozwiązania. Darmowego certyfikatu Let's Encrypt używa ponad 300 milionów stron WWW.

Zakładka o firmie

Może się wydawać, że niewielu internautów sprawdza te informacje na stronie, ale w praktyce dopracowanie tej części witryny ma pozytywny wpływ na konwersję. Warto zaprezentować historię firmy, dodać zdjęcia oraz informacje o pracownikach i największych sukcesach. Są to elementy, które uwiarygadniają przedsiębiorcę.

Przemyślana i oczekiwana struktura

Internauci są przyzwyczajeni do wielu rozwiązań stosowanych w witrynach. Przykładowo, logo i główne menu znajdują się zazwyczaj na górze, po lewej stronie. W dobrze widocznym miejscu powinna być umieszczona wyszukiwarka. Warto ją dopracować, aby np. wyświetlała podpowiedzi, kiedy internauta zaczyna wpisywać zapytanie, i radziła sobie z błędami w wyszukiwanych frazach. Menu powinno mieć przemyślaną strukturę, aby użytkownik mógł łatwo dotrzeć do oczekiwanych produktów. Jednocześnie trzeba pamiętać o SEO. Nazwy kategorii powinny być spójne z frazami, które wyszukują internauci, kiedy chcą znaleźć dany produkt w Google.

Dobrze widoczne CTA

Wezwanie do działania powinno rzucać się w oczy – to jeden z elementów, które mają duży wpływ na sprzedaż. Ponadto warto testować treść CTA. Możliwe, że zamiana jednego słowa będzie mieć ogromny wpływ na przychody.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

Dzięki istnieniu takiej sekcji można zmniejszyć czas poświęcany na odpowiadanie na te same pytania od wielu osób. Nie każdy internauta chce się kontaktować z firmą w sprawie swoich wątpliwości. Może znaleźć odpowiedź u konkurencji i skorzystać z jej oferty. Z tego względu FAQ powinno zawierać odpowiedzi na powtarzające się pytania, które do nas trafiają. Warto systematycznie aktualizować te informacje.

Portfolio, certyfikaty, nagrody

To wszystkie elementy mają wpływ na decyzje podejmowane przez internautę. Warto zamieścić również referencje otrzymane od klientów.

Newsletter

Można go prowadzić w prawie każdym biznesie. Dobrym sposobem na zachęcenie internautów do dołączenia do niego jest zaproponowanie rabatu na pierwsze zakupy. W przyszłości można tak informować o nowych promocjach albo przygotowywać specjalne oferty wyłącznie dla odbiorców newslettera.

Wersja dostosowana do urządzeń mobilnych

Obecnie więcej internautów przegląda strony na smartfonach niż komputerach. Dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych jest koniecznością – błędy i przeróżne komplikacje podczas korzystania z serwisu są przyczyną rezygnacji z zapoznania się treścią witryny.

Ile kosztuje skuteczna strona WWW?

Nie istnieje uniwersalna cena za witrynę. W przypadku każdego projektu stawka może być inna – trzeba zwrócić uwagę na wiele kwestii. Więcej informacji o czynnikach, które wpływają na wycenę, znajduje się tutaj - https://smartbees.pl/blog/koszt-strony-internetowej. Koszt można ustalić dopiero na podstawie m.in. przygotowania listy funkcjonalności serwisu.


Zobacz również

Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Obieg dokumentów w firmie a ochrona danych osobowych
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?
Co musisz wiedzieć o market mappingu w rekrutacji?