W nowoczesnej restauracji nie ma czasu na błędy zamówieniach i opóźnienia w wydawaniu dań, spowodowane brakiem komunikacji baru czy sali z kuchnią. Przez takie sytuacje firma może stracić wielu klientów, a na stronach internetowych jak grzyby po deszczu wyrosną niepochlebne opinie dotyczące obsługi w rzeczonej restauracji. Jak temu zapobiec? Jest jeden sprawdzony sposób: inwestycja w system komunikacji z kuchnią.

System komunikacji sali z kuchnią - jak to działa?

W restauracji XXI wieku nie ma miejsca na pomyłki obsługi i opóźnienia. Przez takie sytuacje firma może stracić wielu klientów, a na stronach internetowych jak grzyby po deszczu wyrosną niepochlebne opinie dotyczące obsługi w rzeczonej restauracji. Jak temu zapobiec? Jest jeden sprawdzony sposób: inwestycja w system komunikacji z kuchnią.

Dzięki kitchen display system, czyli systemowi komunikacji sali restauracyjnej z kuchnią, pracownicy kuchni na bieżąco są informowani o aktualnych zamówieniach gości. Kelner obsługujący dany stolik zapisuje zamówienie, a następnie wprowadza je do systemu na dotykowym ekranie (dostępnym za zwyczaj obok baru, jeśli takowy jest, lub w innym miejscu wygodnym dla obsługi - bo przecież o usprawnienie pracy obsługi lokalu chodzi przede wszystkim). Następnie zamówienie trafia do kuchni, dzięki czemu jej pracownicy wiedzą dokładnie, jakie dania mają przygotować i w jakich ilościach.

Elastyczność rozwiązań

Jedną z największych zalet systemów komunikacji kuchni z salą restauracyjną jest ich elastyczność. Restauratorzy mogą np. wybrać sposób informowania pracowników kuchni o zamówieniach wprowadzanych do systemu. Mogą być to dane w postaci wydruku (o wzorze wydruku oraz jego formie również decyduje właściciel) lub mogą się one wyświetlać na specjalnym monitorze zamontowanym w kuchni. Druga z opcji jest nieco bardziej kosztowna, ale eliminując konieczność drukowania zamówień można wyeliminować ryzyko popełnienia kolejnego błędu; zamówienia pokazujące się na wyświetlaczu czy monitorze z reguły są bardziej czytelne i wówczas trudniej o pomyłkę.

Łatwość w obsłudze

Dobry system KDS powinien odznaczać się łatwą obsługą - jak widać na poniższym przykładzie: https://gopos.pl/kds

Dzięki temu, iż system jest prosty i przejrzysty - kelnerzy wprowadzający do niego zamówienia mogą to zrobić w kilka sekund, wykonując jedynie kilka kliknięć na dotykowym ekranie. I o to właśnie chodzi - o prostotę i łatwość w obsłudze połączoną z maksymalną funkcjonalnością, Dzięki temu, iż system nie jest skomplikowany, nawet nowym pracownikom restauracji nie powinien sprawiać problemów (a każdy restaurator wie, jak trudne jest wyszkolenie nowego pracownika sali, który musi nauczyć się w nowej pracy mnóstwa rzeczy - między innymi karty dań i składów poszczególnych potraw, więc skomplikowane systemy komunikacyjne dla kelnerów, którzy dopiero zaczynają przygodę z tym zawodem, mogłyby skutecznie odstraszać potencjalnych kandydatów na pracowników restauracji).


Zobacz również

Kompleksowe zarządzanie obsługą klienta
Kompleksowe zarządzanie obsługą klienta
Produkcja toreb papierowych - jak są produkowane?
Produkcja toreb papierowych - jak są produkowane?