Od lat w największych firmach funkcjonują tak zwane centrale telefoniczne. Obecnie jednak, również coraz więcej średnich, a nawet małych firm inwestuje w centrale telefoniczne. Warto jednak zauważyć, że obecnie centrale działają na zupełnie innych zasadach niż dawniej. Postęp technologiczny sprawił, że dzisiaj najpopularniejsza jest wirtualna centrala telefoniczna.

Wirtualna centrala telefoniczna - co to takiego?

Centrala wirtualna powstała po to, aby można było w końcu zrezygnować z gęstego okablowania. Ponadto, dzięki unowocześnieniu centrali możliwe było również w końcu wprowadzenie nowych funkcjonalności znacząco usprawniających działanie central i zwiększających wydajność pracy konsultantów odbierających telefony. Czym jednak jest właściwie ta centrala wirtualna? Istotą wirtualnej centrali telefonicznej jest to, że znajduje się ona w chmurze sieciowej. Jest nazywana wirtualną, gdyż chmura znajduje się w internecie, nie istnieje jednak w sensie materialnym. Do tej pory centrala zawsze wymagała fizycznego łączenia ze sobą telefonów. Dzisiaj jednak jest to już całkowicie zbędne. Wystarczy bowiem wprowadzić do systemu numer telefonu, ażeby można było przekierowywać na niego połączenia z innych aparatów. Cały system jest zintegrowany i co bardzo ważne, niezwykle prosty w obsłudze.

Dlaczego wybrać wirtualną centralę?

Oczywiście, centrala telefoniczna to żadna nowość. Od dziesiątek lat w call center, czy też w większych firmach istnieją centrale telefoniczne. Jednakże, dawniej wyglądały one i działały zupełnie inaczej niż kiedyś. Jak już wspomniano, tradycyjne rozwiązanie wymagało montowania wielu kabli, co było niewygodne oraz kosztowne. Jednakże, voip dla firm ma również wiele innych zalet, takich jak:
  • możliwość wdrażania nowoczesnych usprawnień, takich jak chociażby centrala voip. W przypadku tradycyjnej centrali telefonicznej często usprawnienia były niemożliwe, gdyż do ich wdrożenia wymagana jest nowoczesna technologia.
  • prosta obsługa, dzięki której nie jest konieczne zatrudnianie specjalistów od konfigurowania centrali. Do wirtualnej centrali dostęp mają wszyscy pracownicy, którzy otrzymają odpowiednie uprawnienia. Warto zauważyć, że dokonywanie wszelkich zmian w centrali, takich jak choćby dodawanie nowych numerów wewnętrznych, jest bardzo intuicyjne i proste. Dzięki temu firma również oszczędza, nie musząc opłacać specjalistów od IT.
  • usprawnienie działalności firmy dzięki szybkiemu przekierowywaniu połączeń oraz dzięki usprawnieniom, które umożliwiają łatwe kontaktowanie się ze sobą pracowników.

Interaktywna centrala voip

Wydaje się, że jedną z najważniejszych funkcji większości wirtualnych centrali jest możliwość nawiązania przez klienta interaktywnego połączenia z oprogramowaniem. Umożliwia to tak zwana centrala voip. Rozwiązanie to jest popularne już od wielu lat, kiedy zostało wprowadzone po raz pierwszy było niezwykłym przełomem, który na zawsze zmienił oblicze centrali telefonicznych. Centrala voip dla firm, na temat której padło już wiele pozytywnych słów, to system nagrań głosowych, dzięki którym klient częściowo jest w stanie sam siebie obsłużyć. Chodzi o to, że poprzez wybieranie poszczególnych przycisków z klawiatury telefonu jest w stanie łączyć się z różnymi konsultantami, czy też z odmiennymi działami firmy. Dzięki temu, kiedy nawiązuje już kontakt z żywym człowiekiem, od razu jest to osoba, która zna się na tym, z czym chce się do niej zwrócić klient.

Materiał zewnętrzny

Kontrola dostępu – skuteczne rozwiązanie dla firm
Kontrola dostępu – skuteczne rozwiązanie dla firm

Zobacz również

Kontrola dostępu – skuteczne rozwiązanie dla firm
Kontrola dostępu – skuteczne rozwiązanie dla firm
Budowa i zastosowanie suwnicy pomostowej
Budowa i zastosowanie suwnicy pomostowej